Garnalen en ?


Nanoe

Well-known member
Lid geworden
1 februari 2014
Berichten
758
Locatie
Kockengen
Onze 2 meter garnalenbak staat in bestelling.
Ons huidige garnalenbakje wordt wat groter.
Op dit moment zitten er blue dream garnalen in, deze gaan uiteraard mee.

Maar wil er graag een schooltje vissen bij in.
We hebben nu een klein schooltje vuurneons erin, kan deze natuurlijk uitbreiden, maar iets nieuws erin (vuurneons gaan dan weg) is ook wel leuk.

Maar wat eet geen garnalen? Af en toe een garnaal is natuurlijk niet erg, maar ze moeten niet continu gaan jagen.

Dus kom maar op met alle leuke ideeën!
 
Wat in de bek past eten visjes nu eenmaal dus kleine garnaaltjes zullen zich goed moeten kunnen verstoppen. Dat is dan ook de reden dat ik ze niet met visjes heb zitten.
 
Dezelfde vis die ik volgens mij iedereen aanraadt, T. espei :DD
Zorg dan voor de zekerheid wel voor verstopplekken voor jonge garnalen. Zie ze hier nooit jagen maar wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
 
Wat in de bek past eten visjes nu eenmaal dus kleine garnaaltjes zullen zich goed moeten kunnen verstoppen. Dat is dan ook de reden dat ik ze niet met visjes heb zitten.

Maar er zitten zo enorm veel schuilplekken in die bak. We zien vrijwel nooit kleintjes. Vooral volwassen en die breidden steeds verder uit. Dus de kleintjes zitten gewoon verstopt tot ze groot genoeg zijn. Dus daar zie ik niet echt een probleem.

De boraras zijn leuk, maar erg klein voor zo'n grote bak
 
Maar er zitten zo enorm veel schuilplekken in die bak. We zien vrijwel nooit kleintjes. Vooral volwassen en die breidden steeds verder uit. Dus de kleintjes zitten gewoon verstopt tot ze groot genoeg zijn. Dus daar zie ik niet echt een probleem.

De boraras zijn leuk, maar erg klein voor zo'n grote bak

Daarom ook een hele grote school! :DD
 
Maar er zitten zo enorm veel schuilplekken in die bak. We zien vrijwel nooit kleintjes. Vooral volwassen en die breidden steeds verder uit. Dus de kleintjes zitten gewoon verstopt tot ze groot genoeg zijn. Dus daar zie ik niet echt een probleem.
Nou dan heb je inderdaad genoeg schuilplekken en dat is denk ik met een combi ook het belangrijkste.
 
Ja ze zijn niet echt goedkoop idd maar hoeft toch ook niet in 1 keer zoveel aan te schaffen, bouw je in de loop van tijd een grote school op door steeds een aantal te kopen bv.
 
Ja ze zijn niet echt goedkoop idd maar hoeft toch ook niet in 1 keer zoveel aan te schaffen, bouw je in de loop van tijd een grote school op door steeds een aantal te kopen bv.
Neuh, wil dan in 1x een grote groep. Lang wachten is niks voor mij 😂
 
Wellicht eens vragen wat je kunt doen met de prijs. Is vast wel wat mee te regelen als je er zoveel in 1x afneemt toch? Zeker als ze ze speciaal voor jou moeten bestellen
 
Wellicht eens vragen wat je kunt doen met de prijs. Is vast wel wat mee te regelen als je er zoveel in 1x afneemt toch? Zeker als ze ze speciaal voor jou moeten bestellen

Dat is zeker een optie! Kan altijd met ze gaan babbelen :)
 
Boraras maculatus 😁 Lief, klein visje (kleiner dan garnalen) en ook niet een super moeilijk visje om te houden.
Verder zou je misschien wat dwerg corydoras kunnen nemen. Pygmaeus is schattig (deze zwemmen ook wel in de middenlaag). Maar je hebt ook C. habrosus.
 
De opties die hier genoemd zijn nog even rustig bekeken, maar het wordt hem gewoon niet.

De visjes zijn allemaal zo iniminie en die bak is 2 meter....

En ze moeten niet heel groot zijn inderdaad. Maar 1,5 cm is wel echt minie :DD

De vuurneons die er nu in zitten worden zo'n 4cm en dat is ook echt wat ik zoek.
Zo'n 4 a 5 cm vis. Dan pakken ze maar af en toe een garnaaltje. Grootste deel overleeft het toch wel.
 
De opties die hier genoemd zijn nog even rustig bekeken, maar het wordt hem gewoon niet.

De visjes zijn allemaal zo iniminie en die bak is 2 meter....

En ze moeten niet heel groot zijn inderdaad. Maar 1,5 cm is wel echt minie :DD

De vuurneons die er nu in zitten worden zo'n 4cm en dat is ook echt wat ik zoek.
Zo'n 4 a 5 cm vis. Dan pakken ze maar af en toe een garnaaltje. Grootste deel overleeft het toch wel.
Gele fantoomzalmen dan? Deze blijven kleiner dan de rode en zwarte. En ze zijn wel mooi gekleurd. Gemarmerde bijlzalmen misschien?

Beiden pakken hier geen halfwas en volwassen garnalen. Hele kleintjes wel als ze de kans krijgen.
 
Gele fantoomzalmen dan? Deze blijven kleiner dan de rode en zwarte. En ze zijn wel mooi gekleurd. Gemarmerde bijlzalmen misschien?

Beiden pakken hier geen halfwas en volwassen garnalen. Hele kleintjes wel als ze de kans krijgen.

Nee en nee :sorry:
Vind de gele fantomen niet veel aan en bijlzalmen wordt hem sowieso niet.

Heb zelf wel iets gezien, maar lijkt erop dat je er erg lastig aan kunt komen...
 
En een mooie school nannostomus marginatus? Gaan hier eigenlijk ook prima met de garnalen en vind het prachtige vissen met een onwijs leuk gedrag

Dat zijn inderdaad leuke visjes!

Had zelf de danio erythromicron gezien.
Maar zie ze bij de groothandels niet. Binnenkort eens vragen of ze wel ergens te verkrijgen zijn.
 

Terug
Bovenaan