Garnalen en vissen samen


Johan1978

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2023
Berichten
52
Leeftijd
45
Locatie
Voorburg
Hallo allemaal,

Ik heb een 180L bak met daarin nu twee waaierhandgarnalen, tetra's, siamese algeneters, zebraslakken, vijfstreepbarbelen en een dwerggoerami.
De waaierhandgarnalen heb ik al een hele tijd niet gezien, wel een exoskelet pas ondekt, dus er is er wel minimaal één net verveld.

Ik zou graag een groepje vuurgarnalen willen toevoegen, maar kan dat met dit vissenbestand?
Uiteraard hou je nooit tegen dat er eens een garnaal wordt opgegeten, zeker de hele kleine, misschien wel jonge, maar wordt het geen vreet festijn?
 
Wat in de bek past is veelal voor de vis een prooi. Zelf zou ik het niet doen.
 
Zou dan voor veel mos en wat dichtere begroeiing gaan en ze op marktplaats kopen, aangezien er ongetwijfels een hoop gesloopt zullen worden. Met een beetje geluk hou je er genoeg over die gaan kweken.
Daarnaast zul je een fijnmazig korfje op je filter moeten zetten als je niet wilt dat ze vermalen worden. (er vanuit gaand dat je een extern filter erop hebt)
 
Ik heb een mooie begroeide bak, met veel schuilplaatsen, misschien wel te veel. Dat sowieso.
Ik zit er aan te denken om XL Japonica's te nemen, als ik besluit het te doen.
Die zijn 4 tot 8 cm groot, dat wordt toch te groot voor deze visjes zou je zeggen?
En als er kleinere komen zie ik het als de circle of life. Beetje levend voer is ook leuk.
In ieder geval bedankt voor de reacties zover.
 
Japonica’s gaat wel lukken hoor. Ik heb blauwe mini garnalen in m’n bak met dwerg cichliden, ik heb er wel eens 1 met een garnaal in z’n bek gezien maar vooralsnog heb ik niet het idee dat het er minder worden
 
De japonica kweekt niet in zoetwater maar zou wel met deze samenstelling moeten kunnen. Let wel dat japonicas de kleinste visjes kunnen pakken
 
Die zijn 4 tot 8 cm groot,
Denk dat het formaat niet klopt want ik lees max rond de 5 cm maar ook dat zal wel kunnen.

 

Terug
Bovenaan