Garnaaltjes met jonge visjes?


Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Berichten
735
Leeftijd
28
Locatie
Ede
Ik heb hele slechte herinneringen aan mijn japononica garnalen die meedogenloos achter de net geboren molly jongen aan jaagden en de nare beelden wanneer ze die te pakken kregen. Dat wil ik dus 100% voorkomen.
Ik heb nu een garnalenbakje met daarin jonge citroengarnaaltjes en wat jonge danio's die als ze wat groter zijn verhuizen naar een andere bak. Later wordt het dus een puur garnalenbakje maar nu zitten er nog kleine visjes bij. Ik zie dat het prima gaat met de citroentjes en ik vroeg me af of er een andere soort garnaal is die ik samen met de citroentjes en de jonge vissen kan houden? De reden dat ik ze nu al wil halen is dat ik deze week waarschijnlijk naar mijn favoriete aquariumzaak ga en dat is een eindje rijden dus ik kom er niet vaak.
 
Weet je zeker dat de danios niet de pasgeboren garnaaltjes eten. Als ze baby brine eten waarom niet baby shrimp? Bij wij heb ik ook wat <1cm grootte danios (Devario maetaengensis) bij de garnalen zitten en ze groeien hard ;)
 
De danio's zijn nu nog te klein voor de jonge garnaaltjes en de garnaaltjes zijn nog te klein om voort te planten. Zodra de danio's groot genoeg zijn gaan ze naar de "volwassen" bak
 
Vindt het al bizar om te horen. Dieren blijven vaak onvoorspelbaar. Mijn betta laat al mijn blue dream en yellow king kong garnalen met rust groot en klein. Doe ik er 30 red crystal bij en ze vreet ze allemaal gelijk op?.
 
Vindt het al bizar om te horen. Dieren blijven vaak onvoorspelbaar. Mijn betta laat al mijn blue dream en yellow king kong garnalen met rust groot en klein. Doe ik er 30 red crystal bij en ze vreet ze allemaal gelijk op?.
Wss door de kleur die dan de trigger geeft?
 
Vindt het al bizar om te horen. Dieren blijven vaak onvoorspelbaar. Mijn betta laat al mijn blue dream en yellow king kong garnalen met rust groot en klein. Doe ik er 30 red crystal bij en ze vreet ze allemaal gelijk op?.
Dat is apart zeg.
 
Vindt het al bizar om te horen. Dieren blijven vaak onvoorspelbaar. Mijn betta laat al mijn blue dream en yellow king kong garnalen met rust groot en klein. Doe ik er 30 red crystal bij en ze vreet ze allemaal gelijk op?.
Misschien heeft ie een voorkeur voor rood :p Maar mijn danio's en garnaaltjes zijn op dit moment te klein om elkaar op te eten en te groot om door elkaar opgegeten te worden zeg maar. zodra de danio's een maat krijgen dat er een garnaaltje in past dan verhuizen ze. ze kunnen nu met moeite cyclops eten en de garnalen zijn te jong om voort te planten dus de boel is nu veilig. Zodra het volwassen vissen zijn ga ik ze natuurlijk niet bij de baby garnalen houden maar op dit moment hebben ze allemaal een veilig formaat.
Hoop dat het zo duidelijk is.

Mijn angst is dus ook meer dat grote garnalen achter de visjes aan gaan dan andersom. En ja, zodra de situatie omkeert gaan de visjes naar de andere bak.
Dus zouden er andere garnaaltjes bij kunnen die met citroentjes en jonge visjes kunnen?
 
Ja zal rood of wit zijn geweest ?.

Als je niet wil dat ze kruisen ? Cardina garnalen of red crystals. Je kan garnalen kruis schema is opzoeken als je dat wilt anders ken er gewoon elke andere garnaal bij lijkt me. Heb mijn garnalen nog nooit achter een vis aangezien, ze zijn natuurlijk ook een stuk kleiner als de japonica.
 

Terug
Bovenaan