FZone Astra-Stream Stainless Steel Filter


aqua-life

Well-known member
Lid geworden
24 augustus 2007
Berichten
363
Locatie
Twello
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een mogelijke praktische oplossing voor een lekkage die ik heb met mijn FZone filter.
Op dit zeer degelijke filter zit helaas een pomp met wat mij betreft te veel (en slap) plastic. Heel mooi, stil, maar na een jaar blijkbaar al kapot door barstjes in het plastic. En barstjes worden scheuren als je ze aanraakt..... Hierdoor lekt de pomp nu!
De barstjes zitten eigenlijk alleen maar in de ringen waarmee je de slangkoppelingen aandraait en klemt. Voor de rest is de pomp nog helemaal prima en werkt die goed.

Nu vroeg ik me af; heeft iemand misschien een idee of ik ergens vergelijkbare ringen los kan verkrijgen? Dit hoeft niet perse van dit merk of van een pomp als dit te zijn, maar ik heb geen idee op welke term ik zou moeten zoeken.
Ik heb zitten denken aan PVC ringen, maar ik vraag me af of het schroefdraad hetzelfde is.

IMG-20240326-WA0001.jpg


Bijvoorbeeld zoiets... maar dan ook nog in de goede maat. Als ik een product weet die wellicht bestaat kan ik ook op de juiste maat zoeken.
HP-U-THN_1.jpg


Iemand enig idee wellicht?

Alvast hartelijk dank!
 
Hoi Jelle,

Bedankt voor de tip! Het is gelukt om een PVC 2-delige slangtule te vinden met het juiste formaat en draad. Rubbertje de tussen en hoppa, het werkt weer als een zonnetje!
 
Jemig, dan ontwerp je een stalen filter, en dan plaatsen ze er slap plastic aansluitingen op šŸ™ˆ
 
Ja helemaal mee eens.... misschien daarom het prijsverschil vergeleken met andere stalen filters.
 

Terug
Bovenaan