Fuubs zijn bakje


Ik vind het hout rechts boven niet zo mooi (dat recht afgezaagte stuk). Is t mogelijk daar bijvoorbeeld een javavaren windelov op te zetten? T groeit dan vrij makkelijk naar t water oppervlak, kan t daar tegen?
 
Ik denk het wel want ik heb het ook opgebonden. Misschien wat lijm ervoor gebruiken.
 
Of visdraad, werkt ook perfect en is sws niet schadelijk
 
Nee maar de in de handel zijnde superglue is ook prima te gebruiken.
 
Maar t kan er dan wel tegen dat de bladeren t wateroppervlak raken/droog liggen?
 
9 nieuwe vrienden! (Stiekem al twee weken, maar ik kon ze nooit vinden)

20180329_202052.jpg
 
Mooi hoor en leuk dat je ze nu ziet.
 
Maar t kan er dan wel tegen dat de bladeren t wateroppervlak raken/droog liggen?


Ik heb net vorige week de Javavaren uitgedund want de langste bladeren staken dik 5 cm boven het oppervlak uit en zolang ze de lamp niet raken kan dat goed hoor.
 
Thanks en thanks :thumbs:
 
Fuubs , Klopt wat John zegt zelfde ervaring ermee .
Wat je dikke vrienden betreft die van mij waren 4 weken spoorloos , maar nu ondertussen paar maand later zwemmen die duidelijk zichtbaar door de bak .
 
Fuubs , Klopt wat John zegt zelfde ervaring ermee .
Wat je dikke vrienden betreft die van mij waren 4 weken spoorloos , maar nu ondertussen paar maand later zwemmen die duidelijk zichtbaar door de bak .

Top, ga morgens eens kijken of ze een windelov hebben.

Garnalen leken me altijd een beetje suf, maar wat een leuke diertjes!
 
In mijn Borneo bak groeien de javavarens ook regelmatig de bak uit, heb zo'n 10cm tussen deksel en water, daar zitten regelmatig varens die hoog op het hout staan.
Is geen probleem.
 
Wordt een echt plaatje jou aquarium ....
 
Thanks beiden, wordt gewaardeerd! :thumbs:
 
Heel erg mooi. Het oogt echt heel natuurlijk.
 
Het is weeeeekend! :D

20180406_190715.jpg
 
Ik keek pagina 1 en daarna pagina 9. Wat een verschil. Netjes
 
Je bak wordt steeds mooier Fuubs!
 
Je bak ziet er prachtig uit.:)
En ancistussen met echinodorussen zijn geen goede combinatie is ook mijn ervaring;)
 
Van de week maar eens snoeien.

20180409_205954.jpg


20180409_210101.jpg


20180409_210222.jpg


De braziliaanse klimop gewoon eruit en de onderkant eraf knippen en het bovenste deel weer terug in de bodem?

De limnophila heterophylla afknippen zodat er een mooie lengte overblijft en de top ernaast (niet te dicht) planten?
 
Zo flink gesnoeid. Moet ik voortaan wat eerder doen, de onderkant van de planten hadden t duidelijk moeilijk.

20180415_225011.jpg


Het licht loopt al terug richting nachtstand.
 
Veel plantjes hebben t ff moeilijk. Te lang niet gesnoeid? Of heeft de turf wissel ook veel invloed op de planten?

20180418_213804.jpg
 
Hmm, turf verlaagd de ph en de kh dus wellicht dat de planten even moeten wennen aan deze omstandigheden.
 
Hope so!
 
Iemand trek in groentensoep?

20180506_162859.jpg


20180506_162939.jpg


20180506_162944.jpg
 

Terug
Bovenaan