Fuubs zijn bakje


Ff ruimte gemaakt. Zitten nog wat gekke knikjes in de planten. Nu mogen ze zich weer recht groeien naar t licht.

20180506_175542.jpg
 
T was ook wel nodig ;)
 
De vakantie zit erop. Je aquarium 2 en halve week alleen laten (wel met catappablad en voederautomaat) bij 30 graden + was hier geen fantastisch idee... bij thuiskomst was 1 van de ramirezi's al dood en de ander zag er heel slecht uit, mager, slecht op kleur. Hoopte dat deze nog op zou knappen, maar helaas. Ik heb ze best een tijd gehad (jaar of 3), 1 van de eerste bewoners in mn 60l bakje..

Verder gaat t best prima met mn bakje en ook met de andere bewoners.

20180806_205025.jpg


20180806_205159.jpg


20180806_205156.jpg


20180806_205523.jpg
 
Jammer van je rams idd, maar gelukkig dat de rest het goed lijkt e doen! Wel een leuke vakantie gehad dan?
 
Jammer van je rams idd, maar gelukkig dat de rest het goed lijkt e doen! Wel een leuke vakantie gehad dan?

Tja.. baal er wel van. Dacht dat ik ze wel netjes had achter gelaten. Flink vet gemest met vers voer, turf en witte filter vervangen, flink water ververst, 3 cattapa bladen erin en een voerautomaat (even getest en redelijk zuinig gezet). Was t de hitte, de 2.5 weken niet verversen (t blijven kneuzen kwa waterwaardes), te weinig voer omdat t trage eters zijn. Voor de rest leeft alles nog..

Vakantie was top, thnx!

Lekker fulltime met mn maatje op pad (de vrouw was er ook bij ;)).

20180722_183042.jpg
 
Ik ben 1.88 :juggle:




Lol. Thnx!

Nah.... ik ga het gewoon vragen. Ik wil nou eenmaal alles weten.

Het klinkt misschien gek, maar ik zit mijzelf toch echt af te vragen hoe je dat oplost? Ik kan me niet voorstellen dat je met een zakje aan de haal gaat. Als ik hier schuin rechts op de bank kijkt ligt er een enigszins ondermaatse poes naast me die hoogstwaarschijnlijk niet veel groter is dan de opluchting van je Fifi :)

Ik zit niet zo veel op hondenforums dus please vertel me hoe je daar mee omgaat ! :)
 
Maatje, maak daar gerust maat van volgens mij :eek: :D
Maar ja, zijn en blijven gevoelige vissen. Maakt het er niet minder leuk om om ze te verliezen
 
Nah.... ik ga het gewoon vragen. Ik wil nou eenmaal alles weten.

Het klinkt misschien gek, maar ik zit mijzelf toch echt af te vragen hoe je dat oplost? Ik kan me niet voorstellen dat je met een zakje aan de haal gaat. Als ik hier schuin rechts op de bank kijkt ligt er een enigszins ondermaatse poes naast me die hoogstwaarschijnlijk niet veel groter is dan de opluchting van je Fifi :)

Ik zit niet zo veel op hondenforums dus please vertel me hoe je daar mee omgaat ! :)

Denk dat hij er met een kruiwagen,schep en gasmasker achteraan loopt! :juggle:;)
 
Nah.... ik ga het gewoon vragen. Ik wil nou eenmaal alles weten.

Het klinkt misschien gek, maar ik zit mijzelf toch echt af te vragen hoe je dat oplost? Ik kan me niet voorstellen dat je met een zakje aan de haal gaat. Als ik hier schuin rechts op de bank kijkt ligt er een enigszins ondermaatse poes naast me die hoogstwaarschijnlijk niet veel groter is dan de opluchting van je Fifi :)

Ik zit niet zo veel op hondenforums dus please vertel me hoe je daar mee omgaat ! :)


Gewoon goed voer geven (kvv), dan kakt zoiets al net als een retriever op goedkope brokken/blikvoer. Als voorbeeld, met kvv eet hij zo'n 2kg, als ik hem blikvoer zou geven ergens tussen de 4 en 5 kg. Daarnaast wonen wij in een buitengebied (aan de rand van een dorpje met nog geen 400 inwoners tegen een natuurgebied aan), hier doen ze niet zo moeilijk. In andere woorden ik ga niet door t riet/bosjes struinen om zijn kak op te ruimen.
 
Gewoon goed voer geven (kvv), dan kakt zoiets al net als een retriever op goedkope brokken/blikvoer. Als voorbeeld, met kvv eet hij zo'n 2kg, als ik hem blikvoer zou geven ergens tussen de 4 en 5 kg. Daarnaast wonen wij in een buitengebied (aan de rand van een dorpje met nog geen 400 inwoners tegen een natuurgebied aan), hier doen ze niet zo moeilijk. In andere woorden ik ga niet door t riet/bosjes struinen om zijn kak op te ruimen.

Je omgeving aanpassen aan je hond :D (gechargeerd) Goed plan!

Ik woon in de stad, en deze zie je niet gek vaak. Het is echt een beest! mooi!
 
Je omgeving aanpassen aan je hond :D (gechargeerd) Goed plan!

Ik woon in de stad, en deze zie je niet gek vaak. Het is echt een beest! mooi!

1 dag nadat we verhuisd zijn uit Rotterdam konden we hem ophalen, daar hadden we de ruimte niet voor zo'n hond. Toen was hij zo (14 maanden geleden).

20170616_130810.jpg


Nu zijn we op zoek naar een tweede :)
 
Zodra valisneria goed aanslaat en gaat lopen, is het net onkruid.

Nu ik geen rams meer heb ga ik de turf uit laten werken en weer eens nadenken over een nieuwe inrichting. Ik heb al een hele tijd (maand of 4) een stuk hout liggen waar ik nog iets mee wil. En ik begreep ook dat veel planten t beter doen bij een iets hogere ph en kh ipv ph 6 en kh 2 a 3.

20180810_211441.jpg
 
Normaal gezien ben ik niet zo voor zo'n druk aquarium maar bij jouw bak kan ik gerust weg dromen Fuubs.
Wel een lief GROOT beestje wat je hebt he waauuw.
 
Leuk om weer wat nieuws te doen maar ik vind de sfeer van je huidige inrichting wel heel erg mooi!! Je kan er ook taiwan bees in gaan houden ;)....bijna ideale waardes daarvoor en een mooi contrast, de ieniemienie garnaaltjes en je hond. Wat een enorm mooi beest zeg!
 

Terug
Bovenaan