Fotoalbum van blackmoor (Daan)


Mooie foto's, Daan!
dankje Ruben! Ik vind vooral deze erg leuk:
IMG_3605.JPG
 
Mooie plaatjes weer! Toch wel eg mooie vissen. Heel bijzonder uiterlijk.
 
Wat een leuke vissen en mooi ingerichte bak daan!

Ik dacht altijd dat je geen planten kon houden bij sluiers, maar blijkbaar dus wel :D


Ik vind die zwarte zooooo mooi!
En dat vind ik ook meteen de meeste foto, die waar hij/zij alleen op staat.

Hebben ze ook een naam? ;)
 
Mooie foto's én vissen, Daan! Nog een tip; probeer je CO2 toevoer, je gebruikt nu Bio-CO2?, zo stabiel mogelijk te krijgen. Je zal zien dat je dan, bijvoorbeeld, je Ludwigia's mooi algenvrij krijgt.
 
Wat een leuke vissen en mooi ingerichte bak daan!

Ik dacht altijd dat je geen planten kon houden bij sluiers, maar blijkbaar dus wel :D


Ik vind die zwarte zooooo mooi!
En dat vind ik ook meteen de meeste foto, die waar hij/zij alleen op staat.

Hebben ze ook een naam? ;)

Dankje Sanneke! Misschien als de sluiers later groter zijn gaan ze overal aan trekken, maar tot nu toe gaat het goed, ook qua waterwaardes en algen.

Ze hebben namen: de zwarte heet Cornflakes, het is een ze. soort:Telescoopoog
de oranje heet Mormel, het is een hij. soort: Ruykin
de wit/rode heet Bobbeltje, het is een ze. soort: oranda ofwel leeuwenkop
 
Mooie foto's én vissen, Daan! Nog een tip; probeer je CO2 toevoer, je gebruikt nu Bio-CO2?, zo stabiel mogelijk te krijgen. Je zal zien dat je dan, bijvoorbeeld, je Ludwigia's mooi algenvrij krijgt.

Dankje Ben. Ik stap binnnenkort over op een volwaardig co2 systeem met diffusor, en ik hoop dat het dan beter komt! Ook zitten er groene algen op alles (hout + planten) die te dicht bij de lampen zitten....., Te veel licht dus, maar wat ik daar aan moet doen.......
 
Alleen jammer dat Cornflakes door zijn vorige huisvesting blijvend letsel heeft opgelopen aan zijn rechter oog:

IMG_3623.PNG
 
Heb de standaard verlichting in de rio 180. En op 1 heb ik zo een aluminium ding omheen weet even de naam niet

Oké, dan komt het wel goed. Zo'n aluminium ding heet een reflector. Trouwens, een Ludwigia stelt wel wat hogere eisen aan het water, dus ik hoop dat hij het gaat doen.
 
Wat zijn de eisen voor deze plant?

Herkomst Noord Amerika
Groeisnelheid Gemiddeld tot snel
Plaatsing Achtergrond (20-50cm)
Licht Gemiddeld tot veel
Co2 Laag
Moeilijkheidsgraad Makkelijk

Opzicht niet zo moeilijk, de kans is groot dat hij het gaat doen, maar ik kreeg veel algen op het blad.
 
Je grote aqarium staat er ook mooi bij!

Leuk dat je er ook een emers kweekbakje bij hebt! Voeg jij nog iets van voeding toe? Ik merkte namelijk dat op een gegeven moment de groei stilstond, daarna een aantal potjes waarbij dit het geval was voorzien van wat nieuwe aarde, en ze konden weer even verder.

Verder een hoop kroos! Ik had er Salvinia in op een gegeven moment, maar ik heb dat eruit gehaald omdat ik het idee had dat het heel veel voeding uit het water haalde wat eigenlijk beter naar de plantjes zou kunnen gaan, merk jij daar nog iets van?
 
Je grote aqarium staat er ook mooi bij!

Leuk dat je er ook een emers kweekbakje bij hebt! Voeg jij nog iets van voeding toe? Ik merkte namelijk dat op een gegeven moment de groei stilstond, daarna een aantal potjes waarbij dit het geval was voorzien van wat nieuwe aarde, en ze konden weer even verder.

Verder een hoop kroos! Ik had er Salvinia in op een gegeven moment, maar ik heb dat eruit gehaald omdat ik het idee had dat het heel veel voeding uit het water haalde wat eigenlijk beter naar de plantjes zou kunnen gaan, merk jij daar nog iets van?

Ik voeg geen enkele voeding toe, het emerse bakje staat ook pas sinds 3 maanden. Alle pantjes doen het goed, het was toch nog even experimenteren welke het het beste doen, maar tot nu toe doen de HC, Ludwigia repens en het christmasmos samen met de anubias het beste. Dat kroos had ik er gewoon ingegooid, omdat ik het over had van m'n aquarium..... Ik heb daar nooit echt bij nagedacht, meer zo van 'dan komt er minder licht op de bodem'...... Ik heb er nog niets van gemerkt, ,aar ik denk wel dat je idd meer voedingsstoffen verliest. Na een periode (een jaar) haal ik hem leeg, en na de vakantie vul ik hem weer:D
 
Ja ik had het na ongeveer 6 maanden denk ik. Dus dat is ook wel prima te overzien. Misschien sowieso wel beter om eens in de zoveel tijd wat nieuwe aarde te nemen vanwege ontwikkeling van algen.
 
Dankje Ben. Ik stap binnnenkort over op een volwaardig co2 systeem met diffusor, en ik hoop dat het dan beter komt! Ook zitten er groene algen op alles (hout + planten) die te dicht bij de lampen zitten....., Te veel licht dus, maar wat ik daar aan moet doen.......
Nog een tip: Er is bijna nooit ergens teveel aan. Bij problemen moet je denken, ergens zijn er tekorten, andersom dus! Kijk maar eens: Bij groene algen heb je "zachte" en "harde" varianten. Zacht kan je gemakkelijk wegwrijven, de harde variant laat zich moeilijker weghalen. Bij zachte groene alg is meestal een CO2 tekort de oorzaak en/of weinig voedselstoffen in het water. Bij harde groene alg moet je fosfaat (PO4) toevoegen en ook weer CO2. Kijk verder ook eens naar je waterdistributie. Komen je mest/voedingsstoffen in alle hoekjes een gaatjes van je aquarium?
 
Ja ik had het na ongeveer 6 maanden denk ik. Dus dat is ook wel prima te overzien. Misschien sowieso wel beter om eens in de zoveel tijd wat nieuwe aarde te nemen vanwege ontwikkeling van algen.

Als ik algen bemerk, zal ik de kweekbak opnieuw vullen en de plantjes overplaatsen naar het aquarium. Overigens is de overgang emers-submers zeer goed verlopen met de Ludwigia Repens:D
 
Nog een tip: Er is bijna nooit ergens teveel aan. Bij problemen moet je denken, ergens zijn er tekorten, andersom dus! Kijk maar eens: Bij groene algen heb je "zachte" en "harde" varianten. Zacht kan je gemakkelijk wegwrijven, de harde variant laat zich moeilijker weghalen. Bij zachte groene alg is meestal een CO2 tekort de oorzaak en/of weinig voedselstoffen in het water. Bij harde groene alg moet je fosfaat (PO4) toevoegen en ook weer CO2. Kijk verder ook eens naar je waterdistributie. Komen je mest/voedingsstoffen in alle hoekjes een gaatjes van je aquarium?

Oké, maar ik ga als ik mijn co2 systeem heb niet al te veel co2 toevoegen, i.v.m. de sluierstaarten en de grote wateroppervlakte beweging. Maar eerst een zien of met de stabiele co2 de algen verminderen. Ik merk nu al wel een afname van de baardalg, omdat ik nu met twee bioco2 flessen werk, en het dus stabieler is.
 
Oké, maar ik ga als ik mijn co2 systeem heb niet al te veel co2 toevoegen, i.v.m. de sluierstaarten en de grote wateroppervlakte beweging. Maar eerst een zien of met de stabiele co2 de algen verminderen. Ik merk nu al wel een afname van de baardalg, omdat ik nu met twee bioco2 flessen werk, en het dus stabieler is.
Mooi zo, fijn te horen dat het de goede kant uitgaat!
 

Terug
Bovenaan