Foto album. Juwel primo led 70. (Benjamin010)


Dat doen panda's wel vaker hoor, zo met zijn allen bij elkaar liggen.
Hier hebben ze ook een plekje in de bak waar ze aan samenscholing doen, en ik heb er 12 op het moment.
 
Ze vinden het wel fijn om ergens onder te gaan liggen, stuk hout of een volle bos met planten.
 
Ah ja. Dat begrijp ik. En ik snap je.
ben ook van plan om nog een aantal panda”s aan te schaffen.
ik weet dat je erg direct bent. En dat geeft niet.
ik wilde wel graag een uitleg want ik had het idee dat ze dus prima voelde.
Ja ik probeer al de boel wat meer in te pakken maar ik weet geen andere manier van communiceren als de manier waarop ik doe, ben wel blij dat je het niet verkeerd opvat.
 
Ja ik probeer al de boel wat meer in te pakken maar ik weet geen andere manier van communiceren als de manier waarop ik doe, ben wel blij dat je het niet verkeerd opvat.

oh nee hoor. Ik vat het niet verkeerd op. Ik wil idd de school panda’s nog iets uitbreiden. Echter is 15 stuks iets teveel. Is maar een 60 cm bakje.
denk tot een groepje van 8. Zijn er nu 5.
ze schooieren trouwens wel door de bak nu.
ik las wel dat er leden hier op het forum zijn die jongen kregen met de panda’s.
ik heb ze hier nog niet gezien. Kan het zijn dat ik allemaal mannetjes of vrouwtjes heb? Of ligt het aan de omstandigheden in de bak? De temperatuur is 23 graden in de bak.
 
ik las wel dat er leden hier op het forum zijn die jongen kregen met de panda’s.
Ja klopt, ik heb er sinds kort 6 kleintjes bij, voor het eerst in 5 jaar, maar wellicht werden ze in mijn andere bak opgegeten door de grote vissen
 
Ja klopt, ik heb er sinds kort 6 kleintjes bij, voor het eerst in 5 jaar, maar wellicht werden ze in mijn andere bak opgegeten door de grote vissen

Ok leuk. Dus geduld hebben blijkbaar?
Gefeliciteerd met de uitbreiding.
Ik vroeg het mij gewoon af hoe het komt dat ik nog geen kleintjes zie in de bak.
 
Het verschil tussen man en vrouw bij de corydoras is lastig te zien (beste zie je dat van bovenaf) de vrouwtjes zijn een stuk forser gebouwd, dus dat zou je kunnen bekijken of er een grotere tussenzit dan heb je hoe dan ook een vrouwtje. Kweken gebeurd niet altijd even makkelijk, wat wij doen is het weerbericht in de gaten houden, op het moment dat er een lagedrukgebied overtrekt (regengebied) dan verversen we de bak voor 30% met koud water en dan gaan ze eitjes afzetten. Een lagedrukgebied is in hun natuurlijke habitat het begin van het regenseizoen, en dat is de start voor de dieren,- en plantenwereld om zich massaal voort te planten.
 
Ik heb jaren Panda s in een 60cm gehad en maar 1x een paar eitjes die ze zelf snel opaten en verder heb ik nooit iets gezien.
 
Het verschil tussen man en vrouw bij de corydoras is lastig te zien (beste zie je dat van bovenaf) de vrouwtjes zijn een stuk forser gebouwd, dus dat zou je kunnen bekijken of er een grotere tussenzit dan heb je hoe dan ook een vrouwtje. Kweken gebeurd niet altijd even makkelijk, wat wij doen is het weerbericht in de gaten houden, op het moment dat er een lagedrukgebied overtrekt (regengebied) dan verversen we de bak voor 30% met koud water en dan gaan ze eitjes afzetten. Een lagedrukgebied is in hun natuurlijke habitat het begin van het regenseizoen, en dat is de start voor de dieren,- en plantenwereld om zich massaal voort te planten.

Okay. Dus je bootst de natuur na die in hun natuurlijke habitat is.
Ik zie idd 2 wat grotere ertussen zitten. Ook is hun rug vin iets anders van vorm. Heb gelezen dat je daaraan ook kunt zien welk geslacht het is.
Zal het nog is opzoeken maar ik meende gelezen te hebben dat vrouwtjes een bollere rug vin hebben en dat mannetjes een meer scherpere vin hebben.
 
Ik heb jaren Panda s in een 60cm gehad en maar 1x een paar eitjes die ze zelf snel opaten en verder heb ik nooit iets gezien.

Ja het viel mij gewoon op. Ben ook niet bewust ermee bezig om te kweken. Had echter wel een keer verwacht eitjes te zien.
Ik vind het echter wel hele leuke visjes. Mijn broer had ze vroeger ook. Al weet ik niet meer welk soort.
Vind het wel grappig om te zien dat een aquarium houden ook steeds verandert. Tig jaar geleden werd een voedingsbodem aangeraden en nu niet meer. Ik weet even niet of mijn broer toen ook al co2 gebruikte.
Ook valt mij op dat er nu voor een bepaald biotoop gekozen word.
Ik heb het idee dat er vroeger toch eerder voor een gezelschap bak gekozen werd. Nu word er meer rekening gehouden met welke vissen bij elkaar kunnen. Dan bedoel ik qua waterwaarden.
Ik heb een aquarium altijd mooi gevonden en was op zoek naar een nieuwe hobby. Ik was echter ook van mening dat er heel veel tijd in zou gaan zitten.
Achteraf valt dit dus echt mee en brengt het me ook veel rust. Kan er echt van genieten nu.
Merk ook dat ik nog steeds bezig ben in mijn hoofd om het aquarium verder te ontwikkelen. In mijn gedachte ben ik toch bezig om een mooie onderwater wereld te creëren voor mijn vissen en daar gaat het voor mijn gevoel toch om!!
Heb wel eens gehoord dat een aquarium een levend schilderij is en dit klopt echt.
 
Okay. Dus je bootst de natuur na die in hun natuurlijke habitat is.
Ik zie idd 2 wat grotere ertussen zitten. Ook is hun rug vin iets anders van vorm. Heb gelezen dat je daaraan ook kunt zien welk geslacht het is.
Zal het nog is opzoeken maar ik meende gelezen te hebben dat vrouwtjes een bollere rug vin hebben en dat mannetjes een meer scherpere vin hebben.
Dat van die rugvin is nieuw voor me, en volgens mij klopt dat ook niet dat is bij bepaalde cichlides wel het geval.
 
Vanavond bezig geweest in de bak.
heb vallisneria en kikkerbeet gehaald.
voor de kikkerbeet heb ik achter in de kap extra ventilatie gaatjes geboord. Voor het condens waar deze drijfplantjes gevoelig voor zijn.
hoop dat het nu wel gaat lukken.
Erg tevreden nu met rechts in de bak. De vallineria staat goed hier.
ga nog kijken of ik de rest van de bak kan aanpakken.
mochten de foto’s onduidelijk zijn. Verlichting van de bak staat uit. Zal morgen nieuwe foto’s maken.
 

Bijlagen

  • DF9FE6C6-AFEC-4FE1-AA5D-0B5ECECED5F3.jpeg
    DF9FE6C6-AFEC-4FE1-AA5D-0B5ECECED5F3.jpeg
    37.8 KB · Weergaven: 101
  • DFDED9AA-1B62-487A-B7CE-C61558DC1DFB.jpeg
    DFDED9AA-1B62-487A-B7CE-C61558DC1DFB.jpeg
    38.5 KB · Weergaven: 102
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Hierbij de foto’s met licht aan.
 

Bijlagen

  • 41444713-0D8C-485D-B7EF-6B0879E6D20E.jpeg
    41444713-0D8C-485D-B7EF-6B0879E6D20E.jpeg
    46.5 KB · Weergaven: 110
  • 07347944-A700-4A10-BC68-AF83BE6B12CD.jpeg
    07347944-A700-4A10-BC68-AF83BE6B12CD.jpeg
    45.4 KB · Weergaven: 122
Ik snap het. Een extern filter is mooier.
echter heb ik besloten dat ik geen hardware meer ga stoppen in deze bak
Laatst met de LF’s in Vlaardingen gesproken en ga sparen voor de aquatlantis fusion 100.
ik kan helaas maar 100 cm kwijt wil het leuk blijven. en ruimte overhoud.
 
Ja is zeker een mooi formaat. Enige wat ik een beetje jammer vind is dat bij deze breedte de diepte maar 40 cm is.
heb ook gekeken naar de oase highline 200. Echter de droogkamer zit links en is ook alleen maar links verkrijgbaar. Dit is jammer aangezien dit net de hoek is waar tegen je aankijk. Hij is niet te bestellen met de droogkamer rechts.
Toen zag ik de eheim proxima serie. Ook erg mooi en met een diepte van 50 cm.
de eigenaar van de LF’s liet echter zien dat de omlijsting van aluminium er snel niet mooi uit gaan zien. Ook de dekruiten van glas zijn kwetsbaar.
komen we toch bij de aquatlantis fusion uit. Mooie bak en goede afwerking. En word geleverd met een goede lamp.
 
Ook een leuk formaat die fusion, zie wel megagrote prijsverschillen op internep, varierend van 400,- tot 700,-
Is dat niet met en zonder kast?
En er is een verschil in prijs tussen de kast met dikke platen (40mm) en de dunnere platen.

Maar als je een beetje zoekt vind je wel de "juiste" prijs.
Ik heb de mijne (Fusion 100) eerst op internet gezocht, en dan bij een winkel in de buurt gekocht, en zo de verzendkosten uitgespaard.
Die bak ging vrij makkelijk in een ruime break met alles er op en aan.
 
Is dat niet met en zonder kast?
En er is een verschil in prijs tussen de kast met dikke platen (40mm) en de dunnere platen.

Maar als je een beetje zoekt vind je wel de "juiste" prijs.
Ik heb de mijne (Fusion 100) eerst op internet gezocht, en dan bij een winkel in de buurt gekocht, en zo de verzendkosten uitgespaard.
Die bak ging vrij makkelijk in een ruime break met alles er op en aan.
Heb niet heel uitgebreid gezocht, was vooral benieuwd naar het model zelf maar beide prijzen waren met kast zover ik weet
 
Een update.
de kikkerbeet doet het goed. Al heb ik nog wel wat last van condens in de kap. Ondanks extra gaatjes en voederklep een stukje open.
de vallisneria doet het ook goed.
rechts heb ik opnieuw geplant omdat ik dacht dat ik ze te diep in de bodem gezet had. Ze hadden echter wel al uitlopers gemaakt.
nu vraag ik mij af hoe ik de plantjes toch beter kan laten groeien. Wellicht toch extra voeding toevoegen? Nu heb ik alleen growcaps erin. Deze haal ik bij de lfs.
 

Bijlagen

  • FA42EB60-42CD-48B0-9888-14AD58907BC4.jpeg
    FA42EB60-42CD-48B0-9888-14AD58907BC4.jpeg
    48.5 KB · Weergaven: 79
  • 1B274C26-FC8D-431B-80EA-AB8301BC364D.jpeg
    1B274C26-FC8D-431B-80EA-AB8301BC364D.jpeg
    47.7 KB · Weergaven: 93
  • F0B455B5-E021-416B-B4FC-367AC61CA06B.jpeg
    F0B455B5-E021-416B-B4FC-367AC61CA06B.jpeg
    53.8 KB · Weergaven: 89
De vallisneria links heeft ook al een stekje. Hij staat echter hier maar tijdelijk omdat de stroming hier op staat en de plant een beetje uit elkaar geblazen worden.
lijkt wel een waaier zo hahaha.
 

Bijlagen

  • ACF846DC-D847-448F-8F16-E752EBBE719A.jpeg
    ACF846DC-D847-448F-8F16-E752EBBE719A.jpeg
    146.4 KB · Weergaven: 67
Vandaag denk ik een mooie Anubias gescoord bij de lfs. Deze wil ik gaan gebruiken om het filter recht uit het zicht te nemen. Ik ga hem klemmen onder de stenen rechts.
sinds ik nu profito gebruik zie ik de planten groeien.
voor nu even rustig aan en de Anubias staat in een emmer met water.
 

Bijlagen

  • 8901456C-326A-4FB8-8B6D-CADE9293A489.jpeg
    8901456C-326A-4FB8-8B6D-CADE9293A489.jpeg
    126 KB · Weergaven: 66
  • B5F79039-B043-4569-A59B-9C4AB3F54C05.jpeg
    B5F79039-B043-4569-A59B-9C4AB3F54C05.jpeg
    127.7 KB · Weergaven: 74
  • 0C130E14-B6F1-456C-B429-23122B2A3FD0.jpeg
    0C130E14-B6F1-456C-B429-23122B2A3FD0.jpeg
    130.9 KB · Weergaven: 83

Terug
Bovenaan