Forellen houden in vijver bak?


R

rubenvoogd

Guest
Hallo allemaal ik wou graag regenboogforellen houden in een vijver houden.
Nu weet ik dat ik voor veel stroming een diepe vijver en goeie filtering en de goede temperatuur moet zorgen.
Maar ik kan maar niks vinden over de minimale grootte L-B-H
Weet iemand dat hier misschien?
Alvast bedankt
 
Dat zijn wel erg mooie vissen.
Maar ik ga een grote vijver kopen.
En dan wil ik ook graag een keer grotere vissen dus gewone forellen of beek/regenboogforellen.
Maar ik kan echt niks vinden over de minimale inhoud van de vijver.
De lengte of de breedte.
 
In het Sauerland kwam ik ooit zoiets tegen ik schat een inhoud van zo'n 9 a 12 kuub en daar zaten er zo'n 100 in van 60-80 cm lang.

Volgens mij moet je ongeveer hetzelfde hebben als een koi bak en moet de temperatuur vooral niet te hoog zijn.
 
Volgens internet Plazilla

Waar moet de vijver aan voldoen voor forel,

Zorg ervoor dat de vijver die je hebt diep genoeg is,zodat de vis in de zomer verkoeling kan zoeken op de bodem van de vijver.En met diep genoeg bedoelen we minimaal 1 meter diep.Zorg ook voor voldoende zuurstof voor in de vijver,en dat kan als je een krachtige vijverpomp gebruikt die minimaal een capaciteit heeft van 2m3 per uur(2000 liter).Zorg ook dat je een goede filter hebt,want forel kan zo nu en dan wel wat rotzooi maken in een vijver.Als je al deze punten zoals hierboven is beschreven in acht neemt,dan kan je veel plezier beleven van deze vissen.En mocht je ze na verloop van tijd toch beu zijn,ze zijn goed te eten.
 
Ok is een vijver van 8 bij 4 bij 1.5 L-B-H in Meters dan al goed genoeg?
 
Ja joh is een prima maat, vooral de diepte is een big plus zodat hij minder snel opwarmt
 
Dat kan wel lukken.
Wat is dan ook al genoeg een vijver van 4 meter breed 3.5 met lang en ook 1.5 meter diep.
Die vijverbak heb ik namelijk gezien en ik heb liever een vijverbak dan vijverfolie.
En weet iemand trouwens een adres om forellen te halen?
Alvast bedankt
 
Ik vind dat forellen niet thuis horen in een vijver... Je kan heel veel stroming hebben, maar ze kunnen nergens eitjes afzetten in zo'n minivijvertje. Ze zitten hier wel in de forellenvijvers, maar die worden er uitgevangen, en bij jou zitten ze er voor altijd. Forellen horen in een rivier of in een groot meer, niet in een vijver.. Bovendien is ze zomer hier ook veel te warm voor forellen. Een vijver van maar 1 meter diep is zeker niet diep genoeg, die warmt zo op en dat is niet goed voor forel. Moet toch minimaal 2,5/3 meter diep zijn. En wat ga je ze voeren? Ik denk niet dat ze lang leven op sticks, ze hebben continu levend voer nodig, en ik denk niet dat je ze dat kan bieden. Ook is 8 meter lang veel te kort natuurlijk, ze kunnen dan niet eens fatsoenlijk zwemmen. Het is leuk voor even, maar die gaan geen jaren leven...
 
Ik heb een tijdje de zorg gehad voor een paar duizend forellen in een speciale vijver,enige leuke aan ze was voertijd want dan leken het wel piranha's!
Verder waren ze zo schuw als wat terwijl ze al vanaf dat ze 15cm waren met de hand gevoerd werden maar met 40cm nog steeds in de stress schoten als je gewoon voorbij liep.
Voer is het makkelijkste want dat kan je zo kant en klaar voor ze kopen maar het water moet in de zomer flink belucht worden idd.
Zijn hele mooie vissen maar niet geschikt voor een huis tuin en keuken vijver als je het mij vraagt.
 

Terug
Bovenaan