Flesdruk


Grijsje

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
59
Locatie
Leeuwarden
Dag forumleden,

Een paar dagen geleden heb ik een vers gevulde Co2-fles aangesloten op het systeem (JBL proflora m603), 500gr. maar de de flesdruk, schoot omhoog naar 110 en is nu langzaam aan het zakken. Op dit moment staat ie op net onder de 90. Hoort de flesdruk niet zo rond de 50, 60 te zitten? Weet iemand of het kwaad kan dat zie zo hoog staat (hoewel ie nu aan het zakken is)?
De werkdruk staat op ong. 1,25 bar, normaal denk ik zo.

Alvast dank voor jullie aandacht,

Grijsje.
 
normaal is dat niet nee

normaal rond de 50 60

was de fles warm geworden of zo
 
Nee, niet warm en geen temperatuurverschillen meegemaakt. JBL schrijft zelf in de gebruiksaanwijzing van de m603: "Bij kamertemperatuur (ca. 20�C) geeft de linker manometer van
de drukregelklep een druk van ca. 50 bar aan. De druk stijgt, wanneer de kamertemperatuur
toeneemt. Bij 30 �C zal de druk ongeveer 70 bar bedragen."
Het is gewoon ongeveer 20 graden in huis... op dit moment staat de flesdruk op ong. 90, nog steeds.....
 
Gevallen? Niet dat ik weet. Ik neem morgenvroeg contact op met de handelaar. Ik laat hier het antwoord wel even weten.
De fles is nu inmiddels al een paar dagen aangesloten dus kennelijk kan het geen kwaad. (Of wel?)
 
Het is inmiddels de volgende ochtend, 08.15 uur en de flesdruk is gedaald naar 70. Iemand nog een vermoeden wat hiervan de oorzaak geweest zou kunnen zijn?
 
Als de druk van de fles zo snel daalt zou je kunnen denken aan een lek, doe eens wat zeepsop om de koppelingen heen, kan je zien of het bubbeld ergens, met een lek loopt het heel snel leeg.
Gevaarlijk is het niet als je het maar niet direct inademt.
 

Terug
Bovenaan