Fles naar drukregelaar lekt


Een update.

De flesdruk blijft nu op 60 staan. Ik heb weliswaar reserve ringen in huis maar de verkoper raadde me allereerst aan toch nog vaster aan te draaien. Dat was dus de truc.
Wat ik wel gek vind ik dat nu de werkdruk in 24 uur met 0,5 oploopt. Deze is van 1 naar 1,5 gegaan.

Ik moet hierbij denken aan een uitspraak van Tuinkabouter dat er altijd wel iets 'zweet'. Op dit moment ga ik daar vanuit. Terecht? Nogmaals, de flesdruk zakt niet zichtbaar, nou is de schaal op zo'n metertje natuurlijk ook erg grof. Zo grof dat je als er een halve bar uitgaat, dat niet kunt aflezen.
 
Wat houdt dat zweten dan in waardoor de druk oploopt?
 
Een update.

De flesdruk blijft nu op 60 staan. Ik heb weliswaar reserve ringen in huis maar de verkoper raadde me allereerst aan toch nog vaster aan te draaien. Dat was dus de truc.
Wat ik wel gek vind ik dat nu de werkdruk in 24 uur met 0,5 oploopt. Deze is van 1 naar 1,5 gegaan.

Ik moet hierbij denken aan een uitspraak van Tuinkabouter dat er altijd wel iets 'zweet'. Op dit moment ga ik daar vanuit. Terecht? Nogmaals, de flesdruk zakt niet zichtbaar, nou is de schaal op zo'n metertje natuurlijk ook erg grof. Zo grof dat je als er een halve bar uitgaat, dat niet kunt aflezen.
Dus naar status "opgelost" :DD
 
Een update.

De flesdruk blijft nu op 60 staan. Ik heb weliswaar reserve ringen in huis maar de verkoper raadde me allereerst aan toch nog vaster aan te draaien. Dat was dus de truc.
Wat ik wel gek vind ik dat nu de werkdruk in 24 uur met 0,5 oploopt. Deze is van 1 naar 1,5 gegaan.

Ik moet hierbij denken aan een uitspraak van Tuinkabouter dat er altijd wel iets 'zweet'. Op dit moment ga ik daar vanuit. Terecht? Nogmaals, de flesdruk zakt niet zichtbaar, nou is de schaal op zo'n metertje natuurlijk ook erg grof. Zo grof dat je als er een halve bar uitgaat, dat niet kunt aflezen.
Mooi dat je de dapperheid hebt gevonden :p
Maar heb je de werkdruk ooit versteld?
 
oplopen van de werkdruk heeft wss te maken met het opwarmen van het gas.
Gas die uit een fles kopt is ijskoud, als het dan ff stil staat warmt het op, zet het uit en loopt de druk zo wat op.
 
Mooi dat je de dapperheid hebt gevonden :p
Maar heb je de werkdruk ooit versteld?
De werkdruk heb ik inderdaad een paar keer versteld. Magneet ventiel open en dicht om de druk eraf te halen en dan opnieuw instellen.
Ik geloof dat ik hem op 0, 1 en 1,5 bar heb geprobeerd.

Hahahaha, ja... het kostte wel wat hoofdbrekers maar ik ben wel verrast door hoe strak die aangedraaid moet worden. Dat beetje extra aanmoediging was blijkbaar nodig. Daarom ben ik ook zo blij met alle reacties.

Iemand uit de buurt had me al willen komen helpen maar dan is toch het voordeel van zelf doen dat het een volgende keer hopelijk minder hoofdbrekers kost.

Ben niet zo'n techneut, dat heb je nou wel door. Ook nooit eerder met dit soort dingen te maken gehad.

Reserve nylon ringen zijn inmiddels in huis. trouwens.

Ik grapte gisteren nog dat ik misschien maar een Sodastream apparaat boven het bakje moest plaatsen. Een keer per dag op de knop drukken :DD, krijg je ook bubbels maar dan anders.


oplopen van de werkdruk heeft wss te maken met het opwarmen van het gas.
Gas die uit een fles kopt is ijskoud, als het dan ff stil staat warmt het op, zet het uit en loopt de druk zo wat op.
Ah kijk, dat klinkt heel logisch.
Ik zal hem eens laten gaan. Het wordt toch weekend voordat ik de CO2 op het bakje zet. Kijken of hij op blijft lopen of niet.


Dank U mannen!
 
Een update.

De flesdruk blijft nu op 60 staan. Ik heb weliswaar reserve ringen in huis maar de verkoper raadde me allereerst aan toch nog vaster aan te draaien. Dat was dus de truc.
Wat ik wel gek vind ik dat nu de werkdruk in 24 uur met 0,5 oploopt. Deze is van 1 naar 1,5 gegaan.

Ik moet hierbij denken aan een uitspraak van Tuinkabouter dat er altijd wel iets 'zweet'. Op dit moment ga ik daar vanuit. Terecht? Nogmaals, de flesdruk zakt niet zichtbaar, nou is de schaal op zo'n metertje natuurlijk ook erg grof. Zo grof dat je als er een halve bar uitgaat, dat niet kunt aflezen.
De werkdruk varieert altijd. De aanvankelijk druk na het aanzetten wijzigt wat zodra de druk meer stabiel wordt. Bij mij gebeurd dat ook na het wisselen van een fles. Overigens duurt dat geen 24 uur. Meestal heeft de zaak zich na een half uurtje wel gezet.
 
Bij mij gebeurd dat ook na het wisselen van een fles. Overigens duurt dat geen 24 uur.
Oh zo snel heb ik inderdaad niet gekeken. Zal het morgen overdag eens bekijken. Wel leerzaam!
 

Terug
Bovenaan