filtermateriaal kopen welke ?


Bedankt, dan ga ik toch maar voor zware type,net wat jij zegt bertus als die verzadigt is word de kracht minder en misschien met deze zware kom ik in de buurt van de 2075
 
Zou zeggen,neus op mP.
Kan je een hop geld schelen.
 
je houd ingedraaid ongeveer de helft over van wat ze opgeven dus komt goed op een rio 400
 
daar staan niet echt 2080 op :s of ze staan ver weg en beetje voor zelfde prijs wat nieuw is
en heb dan liever voor paar euro meer een nieuwe met garantie bon dan een gebruikte die al tijd gedraait heeft
 
Ik heb ook een 1.50 mtr bak en daar draaien zelfs twee Eheims 2075 op!
De 2080 had ik graag gehad maar paste niet in mijn onderkast de 2080 was te hoog gezien er ook nog slangen op komen enzo. Pas daar dus wel mee op dat je wel even goed meet vooraf ofdat hij past als je hem onderin je kast wil plaatsen.

Uiteindelijk vindt ik het ook heel fijn om 2 filters erop te hebben draaien zodat je altijd onbezorgd een van de filters kunt schoonmaken omdat de andere gewoon doordraaid en dus altijd je bacteriecultuur goed op orde houdt.
 
kwa hoogte is die volgens mij gelijk aan de JBL e1501 dus dan moet die wel in de kast passen
 
als ik het goed heb is de eheim bijna 10 cm hoger

eheim 570 x 330 x 330 mm

jbl 200x235x475
 
47,5 is de hoogte en bij de eheim is de hoogte toch 33 ? of lees ik het nu verkeerd ?
 
nee de grootste maat is de hoogte
dus de eheim 57 cm

de jbl 47.5 cm

dus meet eerst nog maar best eens even de hoogte in je kast
en hou rekening met reserve
moeten nog slangen op en zo
 
ow maar dat past wel heb nu ook nog veel ruimte over dus dat gaat wel lukken :D
 
Hey,


ik kan dit kopen

set voor Eheim professionel 3 2080
EHFIMECH 2 x 2 Liter
SUBSTRATpro 4 x 2 Liter
Vorfiltermatte 1 x
Filtervlies 1 x

Voor 90 euro is dat duur of raden jullie me anders aan ?

want ik kan niet veel site's vinden waar het beetje goedkoop op staat
 
Heb je dat filter dan al?
 
Jup hij is vandaag binnen gekomen
 
wousje zei:
daar staan niet echt 2080 op :s of ze staan ver weg en beetje voor zelfde prijs wat nieuw is
en heb dan liever voor paar euro meer een nieuwe met garantie bon dan een gebruikte die al tijd gedraait heeft

Tja,ik zie er 2, Helaas, halen.
200 en 275.
 
ik heb nu voor 285 een nieuwe met nieuwe garantie :D
 
Vulling moet nog gekocht worden die zitten bij deze grote pompen helaas nog niet bij
 
Oke,even zoeken.

Nou,Jouw prijs komt er wel in de buurt.
Zie bij rifwachter wat efimech al kost, 44 euro.

Of je kijkt bij wesdijk, aquaplantsomloine.
 
aquaplantsonline is ook duur maar bij zooplus had je een pack voor 2080 voor 90 euro ofz
 
Hey,

ik alleen nog een vraag van hoeveel liter van de siporax in kan en moet,
en hoeveel liter ik van die Substrat in moet doen
 
Zoveel dat de bakjes in elkaar kunnen.
Mag je zelf weten..
 
okay, this dan alleen hoe meer je er in doet hoe zwaarder het voor de pomp word kwa door stroming ?
 
Als ik zo bekijk is die Eheim filtermedia Media-Set Professionel 3 ook niet duur voor 80 euro heb je EHFIMECH 2x 2 liter en SUBSTRATpro 4x 2 liter

of zeggen jullie van nee het kan nog goedkoper ? want ik heb zitten kijken zo maar kom alleen al met Mech tegen de 49 euro daar moet substraat nog bij
 
Met siporax erin. Kan jee verder met blauw schuim,en fijn schuim.
Efimech mag,moet niet.
 
Efimech is toch siporax ? of is efimech die pijpjes wat meestal onderin zit ?

of zeg jij van ik zal alles beter gewoon met siporax doen ?
 
Waarom moet er zo veel verschillende dingen zijn, ben niet helemaal kwijt wat ik beste kan nemen,

en dan moet ik ook nog kijken hoe ik de instroom en de uitstroom moet plaatsen want heb twee instroom ingangen en 1 uitgang
 
Eve voor de duidelijkheid, over deze pijpjes ging het toch?

http://www.aquaplantsonline.com/

Ik wil binnenkort ook even mijn filters deze inhoud geven en dus bestellen. Ik zit nog even te kijken waar ik het wil bestellen.

Ik zie ook dat je ze per 15mm kan kopen, maar ook per 25mm. is 15mm veel beter?
 
klopt daar gaat het ook om ja, en wat er veder nog meer in kan doen het best :p je leest zo veel verschillende verhalen.
 
Canon zei:
Ik zie ook dat je ze per 15mm kan kopen, maar ook per 25mm. is 15mm veel beter?

Dit zou ik ook graag willen weten wat nu beter is.
mijn pomp is de 2080
 
Maakt toch niets uit!! neem 15 mm.
Is toch niet zo moeilijk om zelf ok eens te denken.
er is ook 10 mm.
Meer materiaal.
 
Zo, ik heb 10 liter besteld :)! binnenkort maar is in mijn filters doen!
 

Terug
Bovenaan