Filterinhoud eheim 2213


R

ReneS

Guest
Hallo,

Ik heb een 2213 draaien op dubai 120. Volgens mij is dat al aan de kleine kant (aquarium zo overgenomen).

Maar nu zitten er in het filter bijna alleen maar blauwe watten op klein laagje witte watten en een zakje na. Moeten daar niet van die pijpjes onderin liggen? Ik zie verschillende plaatjes op internet. De bak is trouwens wel helder maar het lijkt me dat er toch wat meer in het filter moet.
 
Een netje siporax, zou zeker goed doen.
 
Een 2213 is meer voor een 80cm bak, kun je er nog zo'n soort filter bij zetten?

Het ligt ook wel erg aan de bezetting van je bak, voor een heel lichte bezetting kom je er wel mee weg denk ik, maar voor een normale of zware bezetting zou ik het niet zo laten.

Sowieso is nu wat siporax erin verstandig inderdaad.
 
Die kan je ook los op het rooster leggen.
En daar de grove bovenop.
En een fijne spons,en daar een witte laag op. Plus rooster. om de watten uit de rotor te houden.
 
SaskiaZ zei:
Een 2213 is meer voor een 80cm bak, kun je er nog zo'n soort filter bij zetten?

Het ligt ook wel erg aan de bezetting van je bak, voor een heel lichte bezetting kom je er wel mee weg denk ik, maar voor een normale of zware bezetting zou ik het niet zo laten.

Sowieso is nu wat siporax erin verstandig inderdaad.

Ik wil graag straks weer een jbl hebben. Die had ik ook op mijn 80cm en beviel erg goed.

Visbestand is nu:

Koppel maanvis
10 danio's
2 algeneters

Bestand word:

1 betta man en 3v
10 danio's
2 algeneters.

Dus veel vis zit er nog niet in.

Maar zal voor eerst alvast even wat siporax halen en dat onderin stoppen en nog witte watten ertussen zoals Bertus zegt.
 
ReneS zei:
Hallo,

Ik heb een 2213 draaien op dubai 120. Volgens mij is dat al aan de kleine kant (aquarium zo overgenomen).

Ach, ik draai een rio 125 op een 2211. Waterwaardes zijn prima maar zo'n klein filter moet je wel iets vaker de watten vervangen.

Wat ik met de mijne gedaan heb, van boven naar beneden. Pluk watten (gewoon een zak witte fijne watten, lekker goedkoop.
1 blauwe spons.
Zooitje jbl micromec
1 blauwe spons.
 
Zou die 2213 gewoon houden . Kan prima met het bestand wat jij voor ogen hebt en dan vullen zoals Bertus aangeeft.
Of je moet geld teveel hebben ;)
 
Geld teveel nooit hahaha. Ik zal morgen dan even de andere vullingen halen, dan moet het goedkomen :)

Ik heb er dus wel een zakje met iets tussen zitten, weet niet precies wat. En had er 4 blauwe sponzen tussen, heb er sowieso 1 tussen weg gehaald want ik moest de boel wel aardig in elkaar drukken wou hij nog normaal dicht.
 
Fout. De rotor moet vrij blijven,En de vulling lossig.

Als de daar druk op zet,is Nie goed.
Ingeperts werkt het 50% minder.
Als minder in zit,wordt het omhoog gezogen.

Gelijk vuil indicatie.
 
Als je niet weet wat er in dat zakje zit zou ik het er ook niet meer indoen. Doe maar de vulling die Bertus zegt. Is prima dan en de boel niet te stevig aandouwen...
 
Kan Efimech zijn.
Of ceramiek.
Of fosfaat.reineger.
 
Bertus,

Ik heb er juist ook 1 tussen uit gehaald zodat het weer normaal in elkaar ging maar volgens mij kan er nog wel 1 uit.

Peter,

Zal morgen even kijken of iets op het zakje kan vinden en dan gelijk de boel wisselen.
 
Wissel niet te veel anders raak je al je bacterien kwijt.
 

Terug
Bovenaan