Filter


Wat Andre laat zien zijn leuke filters maar ook hier weer een beperkte ruimte voor de bacterien.
 
En een bodemfilter dan! De aquainfo heeft daar wel wat over te zeggen.
 
Tja maar dan moet de bak helemaal uit elkaar en zoiets zou ik nemen bij de opstart. Tevens zal denk ik in de bodem al een goede bacteriecultuur zitten dus of dat veel meerwaarde heeft weet ik niet tov een extra buiten of binnenfilter.
 
De meerwaarde is dat praktisch de hele bodem als filtermedium wordt betrokken en alle excrementen vd vissen snel bij de daardoor nog veel beter groeiende wortelen vd planten terecht komen.
Wat ik zelf weleens doe is een binnenfilter met casette half in de bodem plaatsen en dan wordt het water snel helder.
 
Als een extra plaatst voor een externe filter niet mogelijk is zou ik het filter eenvoudig weg vervangen voor een groter exemplaar. Het filteren van je aquariumwater kan, net als bijvoorbeeld je verlichting, niet als sluitpost gezien worden. Het leven van je dieren maar ook je planten is er van afhankelijk.
 
En als die kast eronder zou worden vervangen door een metalen onderstelling, dan kan er een megabio onder maar daar hebben ze geen plek voor.
 
Had er nog nooit 1 maar dan weet ik het.
 
Ja die filter had ik ook gezien.
Wat doet siporax , en wat is het?
 
In het filter heb ik nieuwe Sintomec . Zijn ook poreus .
Bak1. Sintomec. Bodem
Bak 2 nylon filter
Bak 3 bioballen afgedekt met synthetische filter
Bak 4 2x grof Bovenste.
 
Ik heb ook bodemverwarming.
Voedingsbodem geen optie.
 
Oké dan .externe filter gekocht. Oase flitsmart Thermo 300
Heeft een debiet 1000 L/H. Is voor aquarium 300 L.
Gaat dus samenwerken met de Tetra.
Morgen inbouwen.
Het filter systeem is niet rond maar ovaal, zodat ik deze toch in de kast kwijt kan.
Tevens zit er een interne verwarming in.
Kan ik de externe verwarming weg halen.
Zodat alleen de atomizer er nog aan zit.
 

Terug
Bovenaan