Filter uitstroom in Discus bak


Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Ik heb een vraag over de uitstroom van de pomp.
Ik heb namelijk een 1000l bak met een dct-6000 25mm retour leiding. Op de laagste stand is er al een aardige water verplaatsing. In eerste instantie stond de uitstroom (aan de rechter kant) recht naar beneden. Maar hierdoor was er te weinig beweging dus veel zweefvuil. De overloop zit loops.
Vervolgens heb ik hem schuin naar links gezet. Prima voor de beweging in de bak echter vinden de Discus dit niet echt prettig. Je zag ze gewoon wegdrijven als ze er in kwamen. Ze zitten dan bijna altijd met ze allen alleen links in de bak.
Nu heb ik de uitstroom, net onder het water oppervlak, naar links gezet. Flinke waterverplaatsing aan het oppervlak. Mijn Bijlzalmen hebben nu nog maar een klein stukje om te hangen. Ook niet ideaal.
Hoe hebben de andere leden (met Discus) dit vraag ik me af.
 
Misschien een retourleiding van pvc met daartussen diverse T stullen
 
Hier nooit problemen gehad met stroming en Discus straffer nog ze hadden het zelf graag je zag ze echt tegen en met de stroming zwemmen en op en neer gaan :cool:
Ik had hier 2x een uitstroom en een circulatiepomp die 6/dag 30 minuten aanging.
Misschien zijn de vissen het nog niet gewoon?
 
Met stand 1 al een aardige waterverplaatsing? Die gaat toch in stappen van 10?

Lijkt me wat vreemd eerlijk gezegd.

Ik heb hier een 7000L/U pomp en met de opvoer hoogte eraf houd ik wellicht zo'n 3000-4000 over maar dat vind ik netjes voor mijn bak (ook zo'n 1000L)
 
Ik heb een vraag over de uitstroom van de pomp.
Ik heb namelijk een 1000l bak met een dct-6000 25mm retour leiding. Op de laagste stand is er al een aardige water verplaatsing. In eerste instantie stond de uitstroom (aan de rechter kant) recht naar beneden. Maar hierdoor was er te weinig beweging dus veel zweefvuil. De overloop zit loops.
Vervolgens heb ik hem schuin naar links gezet. Prima voor de beweging in de bak echter vinden de Discus dit niet echt prettig. Je zag ze gewoon wegdrijven als ze er in kwamen. Ze zitten dan bijna altijd met ze allen alleen links in de bak.
Nu heb ik de uitstroom, net onder het water oppervlak, naar links gezet. Flinke waterverplaatsing aan het oppervlak. Mijn Bijlzalmen hebben nu nog maar een klein stukje om te hangen. Ook niet ideaal.
Hoe hebben de andere leden (met Discus) dit vraag ik me af.
Ik heb aan 2 kanten instroom. 1 recht naar beneden en 1 boven schuin naar beneden.
Geen probleem. En vissen horen te zwemmen tegen de stroom in vind ik.
 
Bedankt allen, ik heb het opgelost door de retour net als die mijn aquarium in komt het pvc van 25 naar 32 te zetten. Dit helpt al aanzienlijk.
 

Terug
Bovenaan