Filter probleem


Grootsnor

Active member
Lid geworden
20 november 2012
Berichten
41
Locatie
Eindhoven
Nog een filtervraagje, ik heb een Juwel binnenfilter (zoals te lezen is in mijn andere topic). Er werd daar gevraagd om een foto maar ik denk dat iedereen wel weet hoe een binnenfilter van Juwel eruit ziet ;)

Als ik mijn bak zo eens in de week of hooguit 2 weken schoonmaak, draait hij gewoon op volle toeren zoals het moet, maar eenmaal ik hem 2-3 dagen heb draaien wordt het water nog maar heel zachtjes rondgepompt. Hoe kan dit? Ik heb de filterwatten gewoon vervangen en de sponsen die langer meekunnen goed uitgeknepen (niet te goed natuurlijk voor de bacteri�n) in water dat niet te koud is, dit op advies van de winkel. Ik heb hem donderdag schoongemaakt en nu is het maandag, en doet de pomp nog maar weinig dienst.

Denk niet dat het aan het pompje zelf ligt want die werkt in het begin gewoon prima. Zou ik de "wieken" moeten vervangen? Lijkt me al snel aangezien die pomp niet oud is. Het gevolg hiervan is dat er draadalg ontstaat wanwege de zwakke stroom.

Alvast bedankt. Heb voor de zekerheid een foto toegevoegd omdat het schijnbaar erg van belang is :p

N_h50iKGwf94eQ0pQ3q4xqxrhR5sK5Pd.jpeg
 
Grootsnor, Ik heb dezelde filter gehad en moet zeggen dat de stroom me dik tegen is gevallen en ik dus op een buitenfilter ben overgestapt.
Ik kreeg dus penseelalg omdat de stroming domweg te weinig was.
Ik heb dmv de andere uitstroompijpjes die je kunt krijgen of die erbij zitten de uitstroom zo gemaakt dat hij de bak in wees en dus betere stroming zou gaan geven.
Maar ja ik vind die interne Juwel filters behelpen hoor. Als je de sponzen licht hebt uitgeknepen en schone watten hebt dan moet het toch goed zijn??
Vreemd dat na 2 a 3 dagen het vermogen afneemt bij je en dat hij dus de eerste dagen wel beter pompt.
Ik herken dat niet dus.
 
Ben er al achter gelukkig. De (nieuwe) witte watten waren dichtgeslibt met vuil.
Heb weer nieuwe gekocht hopen dat het deze keer niet zo snel gaat. Had mijn aquarium niet zo goed bijgehouden omdat ik pas verhuisd ben en alles nog op orde moest.

Ook het water even laten testen bij de winkel en dat was in ieder geval helemaal goed :)
 
Nou,net zo snel denk ik.
Tot overschot uit je bak is.
Dan wordt het vanzelf minder.
 
Dus ik zal komende tijd bezig blijven zijn om elke 4 dagen nieuwe watten te kopen? Dan haal ik denk ik zo'n groot pak die je kunt afknippen op maat.
 

Terug
Bovenaan