filter houden of nieuwe kopen


F

Faye

Guest
Ik heb bij mijn tweedehands aquarium een aqua flow 100 gekregen, deze lijkt qua capaciteit geschikt te zijn voor mijn 54 liter aquarium.

Nu las ik wel dingen over visjes en garnalen die in deze filter terecht kwamen. En aangezien ik van plan ben kleine vissen en ook garnalen te gaan houden, vroeg ik mij af of ik nou een ander filter moet aanschaffen of gewoon deze schoonmaken en gebruiken.

En heeft iemand suggesties voor alternatieven? Door de bomen zie ik het bos niet meer.
 
Ik zou een ander filter nemen,heb er zelf geen ervaring mee maar van Eheim bio of aquaball lees ik veel positieve berichten.
Of misschien dat een buitenfilter wat voor je is?
 
Filter van Toeterbaas? Pas gekocht,met garantie.
 
omdat ik een betta wil houden mag de stroming niet te sterk zijn, en voor zover ik begrepen heb is een buitenfilter af te raden.

Ik vind het toch wel veel geld voor veel filters, gewoon omdat mijn budget niet zo groot is. Maar als de veiligheid van de vissen in het geding is, dan stap ik uiteraard over van filter.
 
O, voor een Betta,juist weinig stroming,en veel drijfplanten.
Om bellen in te blazen.

Waar ik ze koop,niet zo duur 2e hands.
 
trek een sok over het filter heen,(badstof sok)
doe ik ook in me kweek bakjes (colisa lalia)
en zet de uitstroming op zijn zachtst.
werkt best goed moet ik zeggen.
sok af en toe ff uitspoelen in aquariumwater en klaar.
 
Ik denk dat ik deze ga schoonmaken en het gewoon ga proberen. Verder zag ik nog wel de sera fil 60, die schijnt minder problemen te hebben met dieren die in het filter terecht komen. iemand hier ervaringen mee?
 
sera fil 60 is idd een leuk pompje wat niet al te snel pompt en voordeel dat je ze kan verlengen met meerdere bakjes voor meer bioloog.
 

Terug
Bovenaan