Filter benutten


Ow, ik ben het flink aan het bebossen, dan aanschouwen wat voor rimpelingen dat veroorzaakt.
Licht voeding en assimilatie, dacht ik , en ik wil graag corydoras in huis 2 stuks ofzoiets.
 
Moge, ik ben hier zelf ook enthousiast door vanochtend!
Bekijk bijlage 341975
Ik wil wel goed onderhouden nu, dus zoals de uitstroom is, vindt er wel wat gasuitwisseling plaats.
Echter in de filterunit zou ik misschien een bruissteentje kunnen plaatsen zodat de planten dan verzekerd zijn van een bepaald co2 minimum uit de buitenlucht.
Bruissteentjes helpen je hier niet. Gasuitwisseling tussen je bak en de bovenlaag gaat vanzelf.
 
Dus dan is er practies genoeg co2 in dit beetje
 
1649247547056804307473.jpgCH]
 
Jazeker, en het eerste sliertje draadalg hier ook al bespeurt.
Dus ja ik verwacht hieruit weereens de volgende mop.deruittedraaien.
Ik dacht alleen dat zo een belletjesgedoe er iets evt goeds aan kon bijdragen.
Altijd leuk om zon pasopgezet dingetje te zien.
Ik was net nog wel van ervaring ondervindendt bij dat heviger gasuitwisseling, het aan kon toedoen.

Zie maar, dat eerst . Dien plantenleverantie was me in de eerste plaats al niet bevallen,
Eigelijk veel dode bruine wortels in rockwool gevangen, ook drijvers erin afgezonken.
Juist daarom is de bak zo groenig""

Zal het voorlopig aanschouwen, verwacht uiteindelijk toch wel dat het gros stukgaat.
Volgende invest dat zal toch heus een luchtpompje worden.
 
Nieuwe planten moeten zich vaak aanpassen aan de submerse omstandigheden en dat kost even tijd. Mocht het nodig zijn dan kun je ook eens wat lezen over bio co2.
 
Ait was ff uit, ik eigenwijs
16492529434901796786952.jpg

Noem je dat maar assimilatie, faceliterend
1649252981918310484166.jpg
daar rechts zijn de boventopjes naar rood kleuren, instandpede, dus er zit iets in de lucht.
En als het strakjes spitsuur word, dan is nog meer co2 erinšŸ˜€
 
Ik bedoel dat als het spitsuur is op de weg dat er dan een fractie meer co2 zou zijn,, in de lucht,,
Voor as de plantjes erop kunnen , zoiets
 
Mocht je weten dat ik soms een dagje besteed met iem, die met een dubbele zuurstofopzerug de godganze dag tabak loopt te bietsen.
Of topic.
 
16492555314631487795512.jpg
hier heb ik me lucht aan.
Het lijkt wel op een voedselbos, want soms doet iets het niet en soms ook wel.
De temperatuur ga ik naar rondom 25 proberen dat is nu 21c
Het is me heel rommelig nu maar dat is dan om te zien wat er graag wil groeien.
 
Bekijk bijlage 341988hier heb ik me lucht aan.
Het lijkt wel op een voedselbos, want soms doet iets het niet en soms ook wel.
De temperatuur ga ik naar rondom 25 proberen dat is nu 21c
Het is me heel rommelig nu maar dat is dan om te zien wat er graag wil groeien.
Ik zie het al voor me. Een klant bij de aquariumzaak. Hij wijst naar een grote bak met planten "doet u mij die maar".
"Welke plant bedoeld u?" vraagt de medewerker.
"Ze allemaal" glimlacht Edwin.
 
zoon lucht pompje doet wel wat vind ook wel mooie hoe jij da beschrijft edwin.
ik zie duidelijk positief verschil in water kwaliteit en algen met een lucht belletjes in me bak
 
Als zo n luchtsteentje zoveel zou doen dan vraag ik me af waarom we die niet allemaal in de bak gebruiken;)
 
Ja algen zijn primitief ,kunnen met weinig aan. en de altijd, doorademenden horen zohetware bij hogere levensvormen , algewensend of niet.
 
Die luchtbubbeltjes geven veel aanslag op me ledlamp, en dan hoef ik er niks anders aan te doen.
 
ik hoef nie te stoppen met 12 bakken omdat me onderhoud te hoog is :ROFLMAO:
Nou ik ook niet als je daarop doelt maar destijds had ik de helft boven staan en die zie je amper dus dat was meer de reden dat ik er veel heb weggedaan. Daarbij heb jij veel kleine bakjes en geen bakken van dik 300 liter of 200 liter;)
 
Ik zie het al voor me. Een klant bij de aquariumzaak. Hij wijst naar een grote bak met planten "doet u mij die maar".
"Welke plant bedoeld u?" vraagt de medewerker.
"Ze allemaal" glimlacht Edwin.
Ja wattt een bos 2 bos 3 bos, kijk in de natuur is alles interrelared...
En airlifts ook nog
 
Ja maar de aqua zuipt het wel op en het testvisje doet niet raar.
100ml zit er zeker al in op 60l wel veel beplanting, maar daar geef ik het ook voor.
 
Ammonium kan er blijkbaar wel in hier, dat schept nieuwe mogelijkheden qua bemestingsvormen.
 
Ja maar de aqua zuipt het wel op en het testvisje doet niet raar.
100ml zit er zeker al in op 60l wel veel beplanting, maar daar geef ik het ook voor.
Aquariumvisjes zijn in onze hobby niet bedoeld om mee te testen.
Maak, of koop gewoon aquariumplanten voeding die veilig is voor je testvis, en bovendien prima geschikt is voor de planten.
 
Ook voor planten kan een teveel aan ammoniak schadelijk zijn want dat kan de cellen stuk maken zover ik weet.
 
Dat is een kwestie van dosering uiteraard.
Sommige planten zullen het aankunnen en andere niet.
Bij omzetting gaat van amonium naar amoniak naar nitriet vervolgens nitraat.
 
Ik zie er wel wat groei bij sommige planten.
Het lijkt me iets donkergroener overall, alsof ze toch lekker vonden wat ik ze schonk.
16494121971901707871181.jpg
 
šŸ¤—šŸ¤—šŸ¤—
16494191649601075126999.jpg
 
Soort compartimentenfilter.
Boeltje wel leuk weggewerkt in dat zwarte kasko.
Zoals je ziet is de luchtaanvoer welvoorzien.
 
Nou ik ben ff kijken oft gemiddeldelde qua zuurstof en co2 op dit plantenbestand, kan uitvoeren
 

Terug
Bovenaan