Farlowella acus en garnalen


sam brink

Member
Lid geworden
18 januari 2024
Berichten
12
Leeftijd
17
ik wil graag de Farlowella acus met garnalen houden en nog een aantal vissen is dat mogelijk? en weet iemand met welke soorten de Farlowella acus zeker weten niet kan?
 
Ik heb de Farlowella vittata, twee stuks, en dat zijn zeer rustige vegetariërs. Het is altijd weer een (leuke) zoektocht waar ze nu weer uithangen. Ze stellen prijs op hun rust, maar trekken zich ook niet echt veel aan van een langstrekkende kudde cory's. Als ze genoeg ruimte (lees: verticale plantendelen en/of hout) hebben, kan ik niet veel vissen verzinnen waar ze niet mee samen kunnen.
Houd wel in de gaten dat ze dus graag algen en planten grazen, dus dat ze erg kwetsbare planten kunnen slopen. Hoewel ze ook courgette etc lusten, en dan zijn ze wat minder fel op je planten.
Er word gezegd dat ze een groep waarderen, maar het is in mijn 2m bak voorpaginanieuws als ze toevallig bij elkaar zitten. Meestal zit de één links en de ander rechts.
 
Ik heb de Farlowella vittata, twee stuks, en dat zijn zeer rustige vegetariërs. Het is altijd weer een (leuke) zoektocht waar ze nu weer uithangen. Ze stellen prijs op hun rust, maar trekken zich ook niet echt veel aan van een langstrekkende kudde cory's. Als ze genoeg ruimte (lees: verticale plantendelen en/of hout) hebben, kan ik niet veel vissen verzinnen waar ze niet mee samen kunnen.
Houd wel in de gaten dat ze dus graag algen en planten grazen, dus dat ze erg kwetsbare planten kunnen slopen. Hoewel ze ook courgette etc lusten, en dan zijn ze wat minder fel op je planten.
Er word gezegd dat ze een groep waarderen, maar het is in mijn 2m bak voorpaginanieuws als ze toevallig bij elkaar zitten. Meestal zit de één links en de ander rechts.
oke bedankt leuk om een ervaring te kunnen lezen
 
De Farlowella zaten hier vroeger in de 1m60, alweer meer dan 10 jaar geleden, erg aangename visjes om te houden. Mijn ervaringen komen overeen met die van Lydia. Ze zijn erg makkelijk in de omgang met alle andere aquariumbewoners , ook garnalen, alleen planten werden wel eens aangevreten.
Ze zouden wel wat gevoelig zijn aan de verandering in aquariumwater, vroeger werd er aangeraden om meer maar niet te grote waterverversingen te doen.
Mijn Ancistrus at wel steeds hun eitjes op dus als je ooit een kweek je wil wagen zou ik soortgelijke meervallen achterwege laten.
 
Ik doe eens per 4 weken ww, ongeveer 70% (als ik meer doe, tekenen de manen protest aan). Gaat prima. Ik heb wel een paar flinke filters erop staan: intern filter, met pomp van 1000l/u, maar dat is in de praktijk stuk lager en 2 Eheim classic 2217. (De bak is een kleine 400 liter)
 

Terug
Bovenaan