Externe filter 70 L bak


R

ROBBE v

Guest
Hallo,
Ik zoek een externe filter die wel echt kwaliteit is voor een 70 l aquarium. Enkele aanraders?
Bedankt.
 
Ik heb op een 65 ltr een 2211 gehad maar een 2213 kan ook prima.
 
Dat is de 250 nu zeker nu?
 
is er een nadeel bij filters kopen voor grotere aquariums dan die je hebt? Ik bedoel zou er misschien een te sterke flow zijn voor mijn vissen later of is dat helemaal geen probleem?
 
Nou een waterval hoeft het niet te zijn hoor. Ik denk dat een 2213 al voldoende is met zo n 8-9 keer de bruto inhoudt want in de praktijk hou je vaak de helft over.
Ik zou zelfs durven te stellen dat je met een 2211 en een cap van 330 liter het ook met gemak red. Dat is bijna 5x de inhoudt en dan hou je zo n 2,5x over.
 
Ja ik zou sowieso al een schooltje van neon tetras in mijn aquarium van eigenlijk ja 60 liter dus. Zou ik dan best de flowsterkte van de 250 of de 150 nemen?
 
Wacht even de ervaringen af van andere leden maar ik denk dat je met een 2211 al voldoende filtering hebt op een dikke 60 liter netto maar in elk geval met een 2213.
Als je zo n soort filter neemt neem dan wel de plus uitvoering waar dubbele kranen bijzitten want dat is veel gemakkelijker met onderhoud.
 
is er dan een plus versie? Kan je misschien een link doorsturen alstublieft?
 
Heb met succes een superfish 70 junglebak gedraaid op een jbl702
ik heb juist hetzelfde aquarium.
Zit er al goede filtermedia bij of heb je dat vervangen en door wat?
 
Ik heb hem laten draaien met de bijgeleverde media. Daar heb ik zelf nog de helft aan filtermateriaal bijgedaan ten koste van een medium filter. En ik propte er nog een laag fijne filterwatten tussen.
Ik heb het met spraybar en knijpmond geprobeerd maar uiteindelijk heeft ie met een spuitmond gedraaid.
 
Ik heb hem laten draaien met de bijgeleverde media. Daar heb ik zelf nog de helft aan filtermateriaal bijgedaan ten koste van een medium filter. En ik propte er nog een laag fijne filterwatten tussen.
Ik heb het met spraybar en knijpmond geprobeerd maar uiteindelijk heeft ie met een spuitmond gedraaid.
Waarom lukte het niet met de spraybar en knijpmond? En was de meegeleverde media zo beige bolletjes?
Raken de slangen door die gaatjes vanachter van het deksel van het aquarium? Of heb je het deksel eraf gedaan en nieuwe verlichting erop gedaan?
 
De gaatjes achterin zijn net niet groot genoeg voor de slangen dus het deksel lift 1 of 2 mm omhoog aan de achterkant. Je kan het gaatje ook uitvijlen maar dat vond ik op een of andere manier zonde.
Ja jbl micromec heet het volgens mij. Je hoort allerlei verhalen maar bij mij werkt het prima. Wel uitspoelen voor gebruik, ze geven af de eerste keer in het water.
Ik heb de bijgeleverde verlichting vervangen voor een 45 superfish slim led. Met een goedkoop dimmertje erbij van 5 euro.
De spraybar werkte niet omdat ik veel planten achterin had. De spuitmond bleek bij mij prima te werken.
Ook qua co² distributie die ik inline had.
 
Bedankt voor de info! Zo een co2 diffusor, is dat echt nodig? Want ik heb al een luchtpomp met luchtsteen.
 
Het dient allebei een ander doel.
Als je niet voor planten gaat maar met name vissen dan is een luchtsteen misschien de oplossing. Maar als je de zuurstofvoorziening door planten wil laten gebeuren helpen die niet mee. Dan kan je co² wel gebruiken.
Zo had ik m staan.
FB_IMG_1630172500488.jpg
 
Het dient allebei een ander doel.
Als je niet voor planten gaat maar met name vissen dan is een luchtsteen misschien de oplossing. Maar als je de zuurstofvoorziening door planten wil laten gebeuren helpen die niet mee. Dan kan je co² wel gebruiken.
Zo had ik m staan.
Bekijk bijlage 330513
ja ik ga wel wat plantjes in mijn aquarium doen. Hoeveel kost zo een co2 diffusor en hoe werkt dat? Kan je misschien 1 aanraden met een linkje aub?

Heb ik naast de jbl filter en co2 diffusor nog andere apparaten nodig in/uit men aquarium? Ik wil echt dat zoveel mogelijk goed loopt vanaf het begin.
 
Als je met planten en co2 wilt werken kan je jezelf het beste inlezen of inkijken op youtube.
Het kan prijzig zijn met als beloning een prachtige bak maar je zal ook te maken krijgen met keuzes in voeding, waterwissels, watertesten, smeltende planten en continue strijd tegen algen😀
Uiteraard helpt goed materiaal. een co² diffuser kost rond de 30 euro en ik heb zelf jbl maar niet omdat de beste is . Gewoon gemak en gewenning aan dat produkt.
Een co² verdeler en magneetventiel kosten rond de 100-150 euro maar als je handig bent in amazon.nl kan dat voor minder dan de helft voor chinese produkten.
 
Ik wil niet perse met planten werken maar ik dacht meer aan een paar planten omdat sommige vissen dat nodig hebben niet?
Dus als ik een paar echte planten wil, moet ik direct 150 euro betalen voor de co2? Geen goedkopere manier?
Ik dacht sowieso al aan een schooltje van neon tetras, hebben die echte planten nodig? Desnoods koop ik fake planten ookal zijn ze minder mooi.
 
Ik moet al 100 euro uitgeven aan de filter en heb geen zin om daarop gewoon nog eens 150 euro uit te geven.
 
co2 is zwaar overrated vind ik en ook helemaal geen must je kan ook prima planten houden in een aquarium zonder co2-toevoeging.
 
Zeker. Het is maar net wat je wilt.
Maar liever geen plastic planten hoor!🧐
 
co2 is zwaar overrated vind ik en ook helemaal geen must je kan ook prima planten houden in een aquarium zonder co2-toevoeging.
Doe ik dat dan via zulke flesjes met bacterien vr planten?
 
Doe ik dat dan via zulke flesjes met bacterien vr planten?
Je hoeft helemaal geen plantenvoeding te geven, en flesjes met bacterien daar hebben planten niks aan dat is voor heel andere doeleinden. Ik heb hier 13 beplante bakken en alles groeit en bloeit en voeg 0,0 plantenvoeding toe, de poep van je vissen is al voldoende voeding voor planten zolang je geen moeilijke planten kiest
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik heb een 2211 op mijn 60 liter cube.

Het ligt er ook aan wat je vis bezetting gaat zijn. Maar met 60 liter zal dat niet zo veeleisend zijn.
 
Je hoeft helemaal geen plantenvoeding te geven, en flesjes met bacterien daar hebben planten niks aan dat is voor heel andere doeleinden. Ik heb hier 13 beplante bakken en alles groeit en bloeit en voeg 0,0 plantenvoeding toe, de poep van je vissen is al voldoende voeding voor planten zolang je geen moeilijke planten kiest
Ow oke cava. Gebruik jij nog iets anders buiten je filter?
 
Ik heb een 2211 op mijn 60 liter cube.

Het ligt er ook aan wat je vis bezetting gaat zijn. Maar met 60 liter zal dat niet zo veeleisend zijn.
Ja was mijn eerste keus maar ga tog voor de JBL, grotere behuizing dus minder verversen i guess? En neen ik ben gewoon van plan een schooltje neon tetras, een paar garnalen en nog 1 ander soort vis erin te doen.
 
ik heb geen buiten filter nodig en heb wel giga bio load op een aantal bakjes van me 300/500 garnalen op 50 liter heb een bed van iets wa op lever mos lijkt en wat aqua ponic plantjes blijft alemaal stabiel
heb gewoon 1 of 2 spons filters in me bakjes hangen
 
Ja was mijn eerste keus maar ga tog voor de JBL, grotere behuizing dus minder verversen i guess? En neen ik ben gewoon van plan een schooltje neon tetras, een paar garnalen en nog 1 ander soort vis erin te doen.
Filter zegt niets over hoeveel je moet verversen.
 
Je hoeft helemaal geen plantenvoeding te geven, en flesjes met bacterien daar hebben planten niks aan dat is voor heel andere doeleinden. Ik heb hier 13 beplante bakken en alles groeit en bloeit en voeg 0,0 plantenvoeding toe, de poep van je vissen is al voldoende voeding voor planten zolang je geen moeilijke planten kiest
Dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid licht want met veel licht zal de vraag groter worden naar voeding dan met weinig licht. Dit is geen nano met een klein ledje dus ik zou wel voeding toevoegen hoor.
Kwaad kan het niet in elk geval.
 

Terug
Bovenaan