Extern filter voor aqua 40


MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Berichten
11,288
Locatie
Hoogeveen
Na lange tijd aquariumloos ben ik van plan om mijn Aqua 40 weer van zolder te halen.

Groot nadeel destijds vond ik het filter wat in het bakje moest hangen. Een filter helemaal wegwerken/inbouwen in de achterwand neemt zoveel ruimte in, daarom de vraag is er een extern filter geschikt voor een Aqua 40?

En heeft er iemand toevallig al ervaring met een extern filter op een klein bakje?
 
Misschien de Eden 501? Die wordt volgens mij wel gebruikt op kleinere aquaria al heb ik er zelf geen ervaring mee.
 
Ik heb zelf de 511 van Eden, de 501 is wat kleiner en idd geschikt voor de kleinere bakken. Ik ben best tevreden met dit filter van Eden, voelt degelijk aan en is best stil te noemen. Maakt wel meer geluid dan mijn Aqauel interen filter maar dat is niet zo moeilijk want die hoor ik helemaal niet. Voor de slaapkamer zou ik de Eden niet stil genoeg vinden, maar voor de woonkamer vind ik het prima. Dit is echter wel heel persoonlijk, de een ergert zich aan de kleinste geluidjes en de ander woont naast een drukke spoorlijn zonder zich er aan te storen.....

Maar de kwaliteit van de Eden filters is prima, ik weet alleen niet hoe lang ze het uit houden, ik heb de mijne nog maar net.
 
Net wat Erik zegt, het is erg persoonlijk of je je hier aan stoort.
Een buitenfilter zal je iets meer horen dan een intern filter.
 
Eheim 2211. Met 1 dubbele kraan op de instroom. (kunnen er bij zitten)!

Uitstroom laat ik erop zitten, met schoon maken.



Of de Ecco .https://youtu.be/kq-vXJ4dOYc

Voordeel, groter volume, Kranen reeds aanwezig, makkelijk open maken.

Buitenfilter zoals deze ,hoor je niet.
 
Storen aan het geluid zal ik, verwacht ik, niet doen. Vroeger stond er een luchtpompje met sponsfilter op ;)

Het merk Eden ken ik verder niet, hoe zit het daar met (vervangings)onderdelen?
@bertus, de 2211 lijkt mij aan de forse kant voor een Aqua 40. Heb je zelf ervaring met die combinatie?

Uiteraard zelf ook nog wat wezen Googlen, de Aquacompact 40 van Eheim is wellicht ook een optie. Iemand ervaringen?
 
Bij de Filter van Eden zit wel een parts list, ik weet alleen niet in hoeverre die (snel) te bestellen zijn.
 
Niemand ervaring met een Aquacompact van Eheim?
 
Nee, Marcel. Wel met de Eden 501 welke bij mij naar volle tevredenheid draait op mijn nanobakje van 30 liter.
 
De Eden 511 zijn wij dik tevreden over en de 501 zouden we daarom zonder enige twijfel aanschaffen :)
 
Ik zie het, en 49 ,99 euro?
 
Zal mijn gebrek zijn, naar Eheim is voor mijn synoniem aan filter ;)

Maar als een ieder positief is over de Eden, dan ik dat zeker het overwegen waard :d
 

Terug
Bovenaan