Extern filter aqua 40


M

Mndy

Guest
Beste allemaal!

Als het goed is kan ik binnenkort een aqua 40 (29x27x27,5) als quarantaine bakje/plantenbakje ophalen.

Maar wat voor filter zou hier bij kunnen? Het liefst een extern filter om ruimte te besparen.

Graag advies :)
 
Ik vind zelf zo'n hoekfiltertje ideaal,neemt weinig ruimte in beslag in het bakje maar ook buiten het bakje ;)
 
Wat bedoel je met een hoek filter? Heb je er een voorbeeld van?
 
Hier een filmpje,is wel een heel klein bakje wat ze gebruiken dus daardoor lijkt het filterje wat groter in verhouding.
Ik heb er zelf 2 die ik gebruik in m'n aqua40's,door hun vorm passen ze mooi in de hoek en zijn bovendien geluidsloos en makkelijk te onderhouden.

http://www.youtube.com/watch?v=E_heSSrJQww
 
Om de verwarring compleet te maken noem ik de Fluval 106.

711195_0_82_fluval106externalfilter1.jpg
 
wat dacht je van deze dan?


Dennerle External SkimFilter
 
Pfew, nou inderdaad verwarring :p

De Eheim 2011 is volgens mij voor een groter aquarium, of zit ik mis?
Zo'n hoekfiltertje is wel makkelijk, maar zoek het liefst toch een geheel extern filter. Dus wat dat betreft valt de Fluval ook af.

De Dennerle SkimFilter lijkt me wel wat, ook de Tetra ex 400.
Wat is een normaal prijsje als tweedehands filters?
 
Dan moet je er wel rekening mee houden dat je het deksel van de aqua40 moet aanpassen want de buizen van een buitenfilter passen niet door de kleine standaard openingen.
Die moet je flink groter maken anders komt het deksel tegen de in en uitlaat aan waardoor deze steeds loskomen en het deksel niet helemaal open kan.

In het geval van de ex 400 weet ik uit eigen ervaring dat dit moet kunnen maar in het geval van het skimfilter heb ik geen idee.

Een 2211 zou ook nog kunnen want die zit ongeveer aan dezelfde capaciteit als de 400 en heeft wat kleinere diameter leidingwerk.

Wat betreft prijzen zou je even op bv marktplaats kunnen kijken.
 
Hmmmm, dan word het denk toch maar een intern filter. De tretra ex 400 was op marktplaats nog �40. Vind ik best duur tweedehands.
Zo'n hoekfiltertje ziet er dan nog het beste uit. Nu kwam ik de eheim aquaball 60 tegen. Wat zijn daar de ervaringen mee?
 
2e hands vind ik dat ook wel duur, 40 euries. Ik heb laatst nog een externe op de kop getikt voor 25 (eheim, 300 l/h).
 

Terug
Bovenaan