eventjes voorstellen


N

Natasj

Guest
Hallo

Ik ben van thuis opgegroeid met aquariums van mijn vader. Dit waren wel geen vissen maar salamanders, toch de hobby wat overgenomen. Ik ben begonnen met een 60cm bak van iemand over te nemen en zat binnen de 6maand in een 150x40x60 bak
icon_cool.gif
. In het begin heb ik heel veel moeite gehad met de planten gezond te houden. Dit is nu opgelost met voedingssupplementen van Dennerle en andere lampen.


Ik probeer dus een richting Zuid-Amerikaanse bak op te bouwen met hout, zandbodem en veel schuilplanten.
Op de voorgrond heb ik een stukje met wat Anubiasen (van de kleinere bak afkomstig) en hout op de grond. Naar buiten en de achtergrond vooral meerdere soorten Vallisneria met wortel structuren hout.

Mijn visbestand: (niet optimaal dat weet ik maar kan geen vissen doden of wegspoelen)
- Bijlzalm (4)*
- Scalare Mix Blue marble (4 - ga er nog 2 bijhalen)
- Neon Tetra (9) (zaten erbij vanaf de maanvissen jong waren en er blijven ervan tot nu toe - 1jaar)
- Bloedvlek tetra (9)
- Zwarte fantoomzalm (7)
- Reuze Danio (4)* (zijn te actief voor mijn bak)
- Clown Botia (2)*
- Coridoras (8)*
- Plecostomus (1) (kan ik geen afscheid van nemen - is wel rustig)
- Gibbiceps (1)* (denk ik volgens opzoekingswerk)
- L nr (1)* (bruin oranje strepen)
- Gouden siameese algeneeters (3)* (moeten er eigenlijk echt uit, iemand intresse??)
- Otocinclus affinis (2)*
- Hiernaast zitten er nog een stuk of 5 black molly's in van mijn oude bak die ook binnenkort in een nieuwe kleine bak mogen.
- De soorten met * naast heb ik gekregen van vriendin die stopte (vertrok op erasmus) en hoorde dat ik een grootte bak aangekocht had. Waar ik toen heel blij mee was maar nu wat ambetante situaties geeft.

Iemand tips in verband met planten welke nog makkelijk/doenbaar zijn qua onderhoud en toch eens een ander beeld geven?
Ik heb zopas ook een test kit besteld om mijn waardes wat te meten voor meer zekerheid te hebben want er zijn reeds 3 maanvissen gestorven gedurende dat jaar.
Iemand eventuele tips verder?

Alvast bedankt voor het leeswerk
icon_biggrin.gif
 
Welkom! Ipv doodmaken of doorspoelen (slechte keuzes) kun je ze ook op marktplaats oid aanbieden. Als je er echt van af moet dan gratis, anders tegen een kleine vergoeding. Ben wel benieuwd naar een foto van je bak.
Eenmaal wat vissen weg zorgt ervoro dat je een beter, en rustiger, bestand op kan bouwen. Zullen de vissen ook blij mee zijn
 
Welkom op Aquaforum Natasj en ik zou sommige van je vissen aanbieden op 2dehands.be in plaats van op Marktplaats aangezien je van Belgie bent.
 
Welkom!



Ik zou een topic openen in samenstelling visbestand, om te kijken welke vissen je kunt houden en wat er nog bij zou passen;)
 
Welkom!


Iemand tips in verband met planten welke nog makkelijk/doenbaar zijn qua onderhoud en toch eens een ander beeld geven?

Afgaande op wat je schrijft (een foto was handiger geweest om een beeld te vormen :D) denk ik spontaan aan Cryptocoryne allerhande (C. wendtii, C. Nevelli, C. undulata, ...), Echinodorus soortjes, Java varen, Microsorum pteropus, ....

Maar wat meer info over je licht kan helpen bij de plantenkeuze...
 
Ik heb je nog wel wat Anubias en een echinodorus over. Staan wel foto's van in mn topic, wil er een andere plant voor in de plaats en vind het zonde om weg te gooien
 
Bedankt iedereen voor de vele reacties al! Zoals gevraagd een foto van deze ochtend. De lampen waren nog maar aan dus nog niet veel visjes te zien :)

0CE57CBC-560F-427C-AC17-D63330E9C535.jpeg
 
Welkom!




Afgaande op wat je schrijft (een foto was handiger geweest om een beeld te vormen :D) denk ik spontaan aan Cryptocoryne allerhande (C. wendtii, C. Nevelli, C. undulata, ...), Echinodorus soortjes, Java varen, Microsorum pteropus, ....

Maar wat meer info over je licht kan helpen bij de plantenkeuze...

Ik kijk morgen welke lampen erin zitten & foto heb ik hier net opgezet :D
 

Terug
Bovenaan