Even voorstellen


Angelique.L

Member
Lid geworden
8 oktober 2021
Berichten
24
Leeftijd
23
Goede avond allemaal,

Sinds een paar dagen besloten een account aan temaken na hier veel gelezen te hebben en geleerd,

Ik ben 20 jaar zit nog op school en doe de opleiding vakbekwaam medewerker dierenverzorger laatste jaar en wil hier naat paravetrenair gaan doen.

2 jaar geleden ben ik begonnen aan een aquarium met het verstand van vissen van vroeger (goudvisje in een kom) en je kan het raden verkeerd bogen :oopss:
20liter bakje 3 sluierstaarten niet ingedraaid, ondanks nooit echt probleem gehad.

Na 3/4 maanden groeide 1 sluierstaart blub blub had me neefje hem genoemd de bak uit,

op marktplaats nieuwe bak gekocht een superfish aqua expert 30 (30l) bak had een leuk uiterlijk vind ik weer gewoon zo de vissen er in gezet ook geen problemen mee gehad nooit ziek geen raar gedrag wat ik wist/weet.

Alweer groeit blub blub de bak geen bak op marktplaats gevonden dus op na de pets place 60Cm bakje gekocht nieuwe grit wat veel te scherp en grof was, aquarium opgezet dit keer met water van het andere aquarium vissen er WEER zo er in gezet.

Weekje later nog 2 vissen er bij :br: wit stip mee in de bak. Op naar de pets place medicatie mee. Niks gesnuifeld nog steeds (wonder boven wonder).

2 Weken later licht mijn oranda red kap dood in de bak niks aan te zien🤷‍♀️ sh*t happend dacht ik.

Paar dagen is blub blud de andere aan het terroriseren en het hield niet op uiteindelijk is blub blub naar een vriendin gegaan en is op zijn plek gezet door haar vissen.

Nu de grootste weg was dacht ik ruimte te heben en terug naar de pets place en een telescoop oog megenomen (had nu 4 vissen met deze) had me neefje postbode genoemd.

Na een tijdje ging 1 op zijn rug drijven uit het niks 20 min later dood.
Iets later nog 1 dood.

Nu zijn postbode en nemo (een ryukin) over, in de tussen tijd zand op de bodem en plantjes in de bak

Nu begon postbode nemo te terorren postbode op marktplaats en was na 2 dagen weg.

Je raad het al rondje pets place dit keer thuis met 3 visjes
2 mannen en 1 vrouwtje het vrouwtje had misvormde kiewdeksels nooit een probleem had ze er van

1 man bleek een leeuwenkop te zijn ,
1 man met 2 verschillende ogen

Na een tijdje kreeg nemo water buikzucht (achter af gezien) niet over leeft

3 vissen over

Na het rond zoeken was ik een panda tegen gekomen gelijk verliefd en mee genomen, deze eerst in caretene winkel vertrouwde ik niet na 1 week hop bij de rest

Na het google van panda visjes op het forum gekomen en leerde ik snel dat ik veel foute had gemaakt en nog steeds maaktje

Op naar marktplaats juwel rio 180 gekocht met onderkast
Zand er is groot filter op luchtpompje overgezet bacties in water en visjes.

Nou had ik 1 vis te veel en is zo een tijdje gebleven tot ik een goed huisje had gevonden

Nu naar bijna 2 jaar een aquarium van 180 liter, goed filter, plantjes, zandbodem, luchtpomp en 3 sluierstaarten
1 man leeuwenkop/ oranda genaand brainface (van de andere topic)
1 man met 2 verschillende ogen en hij is al bijna Even groot als me hand (naam loos)
1 vrouw ex panda lang lichaam en korte staart (geen naam)

We zien wie de favoriet is ;)

Sorry voor spel fouten ben zo dyslectisch als wat :sorry:

Heb de spierziekte al aardig te pakken zit ook te kijken naar een grotere bak😅
 

Terug
Bovenaan