Even voorstellen


Emrys489

Member
Lid geworden
16 mei 2021
Berichten
15
Hoi!

Al een heel aantal jaar bezig met m'n bakkies, maar door de studie (Biologie) er de afgelopen tijd meer op de automatische piloot mee bezig geweest dan dat er echt spannende dingen mee gebeurden.
Vroeger (nu nog steeds trouwens) vooral groot fan van de hele kleine visjes, begonnen met een grote school Boraras brigittae, die het samen met een legertje vuurgarnalen onwijs goed deden in de 80cm bak. Daarnaast stond er de afgelopen 5 jaar een 60cm bak met een plakat betta en enkele japonicas. Zowel de betta als de garnalen kwamen via via van een adresje welke er geen tijd/plaats/ruimte meer voor had. Onwijs leuk visje wat enorm 'buiten de bak' leefde en je de hele dag volgde. Helaas is deze enkele weken geleden overleden. Hij was in zijn laatste 2 jaar samen met de garnalen geüpgraded naar de 80cm toen die vrij kwam en heeft destijds ook ergens 11 roodneuszalmpjes (roodkop? altijd in de war met de nl'se namen hiervan) als medebewoners gekregen.

Op het moment staat er nu dus de 80cm bak met een schooltje roodneuszalmpjes en enkele japonica garnalen. Het is bak met vooral veel anubias en hout, die binnenkort qua inrichting enigszins omgegooid gaat worden. Ik denk dat er dan ook een fotoalbum aangemaakt zal worden, dan kunnen de geïnteresseerden gezellig meekijken/denken :giggle:

Toekomstdromen voor wanneer er intens veel ruimte/tijd/geld beschikbaar is blijven toch wel de maanvissen, ooit een keer bij een artikel van Jos Hut beland over zijn Pterophyllum altums en spontaan verliefd geworden. Voor nu totaal niet reëel, maar altijd leuk om over te lezen/ze bij anderen te bewonderen.

Dat waren wel een beetje de grote lijnen van mijn aquarium-ervaringen denk ik. Wie weet tot de volgende keer!

-Mara

 
Welkom Mara en succes met je studie.
 
Welkom op het AF
 
Welkom Mara op het gezellige en leerzame AF. Veel plezier met je aquarium hobby en suuk 6 met de studie. Leuk dat je je even voorstelt.
 
Dankjewel allemaal! Ben al hard inspiratie aan het opdoen bij iedereen. Er zijn zoveel mooie bakken hier :love:
 
van harte welkom op het AF Mara, succes met je dromen, en natuurlijk je toekomst dromen, zowel in de biologie (werk) als de manen (aquarium)
 
Welkom. Ja dat met die roodkop/neus zalmen is idd verwarrend. Dit artikel beschrijft er wel wat over maar vind nog steeds niet duidelijk wat nou wat is in het Nederlans 😅 https://www.aquainfo.nl/roodneuszalm-roodkopzalm-roodbekzalm/ . Heb zelf de H. bleheri (firehead tetra in Engels) en dat is doorgaans de meest voorkomende soort in de aquaristiek.

Gr
Stefan
 
Laatst bewerkt:
Welkom. Ja dat met die roodkop/neus zalmen is idd verwarrend. Dit artikel beschrijft er wel wat over maar vind nog steeds niet duidelijk wat nou wat is in het Nederlans 😅


Volgens mij doet iedereen maar wat... :DD Ik heb de tekst iets verduidelijkt....met nummertjes, Nederlandse en wetenschappelijke namen.
 
Volgens mij doet iedereen maar wat... :DD Ik heb de tekst iets verduidelijkt....met nummertjes, Nederlandse en wetenschappelijke namen.
Haha ja dat vermoeden heb ik met dit visje wel ja. Super handig artikel! Ik denk dat de H. bleheri ook het meeste overeenkomt met die van mij :rolleyess:
 

Terug
Bovenaan