Even voorstellen


L

LenDeMultiman

Guest
Hallo ik ben Len uit Zevenhoven.
Vandaag begonnen met de opstart van mijn Home 25 aquarium voor tropische vissen.

Bodembedekking-pomp-2 plantjes en verwarming op 26 graden erin gezet.

Over 2 weken pas vissen halen bij t tuincentrum de Bosrand.
Ik wil graag Neon Tetra en een kreeftje aanschaffen, alleen kan dit en hoeveel van ieder op 25 liter.

Of weet er iemand een goede thuis kweker in mijn buurt (Aalsmeer-Hoofddorp is in mijn buurt)

Groeten, Len
 
Goedenavond en welkom op het forum.
25 liter vind ik persoonlijk qaan de kleine kant voor vissen. Voor garnaaltjes kan het in mijn ogen wel.
Mvg Kasper.
 
Ik wil geen groot aquarium.
Maar ze verkopen het toch niet voor niets voor vissen!

Dit is het aquarium, zie foto.
 

Bijlagen

  • 16018494531402348552241787082988.jpg
    16018494531402348552241787082988.jpg
    353.6 KB · Weergaven: 46
Welkom Len!

Ze (vooral Superfish) verkopen helaas van alles, als het maar geld in het laatje brengt. Het is inderdaad een perfect aquarium voor wat garnaaltjes of wellicht een enkele betta vis. Neons zijn echt een scholenvisje en daar is het aquarium net wat te klein voor, dan zou je meer in de richting van minimaal 40 tot 60 liter moeten gaan denken.

Wellicht kan een CPO kreeftje ook wel hoor, al heb ik daar niet zo veel verstand van.
 
Welkom, ze verkopen ook goudviskommen, waar de goudvis met wat geluk max 2 jaar word, onderstaande foto is de vis ongeveer 25 jaar en dat alleen omdat die wel in een groot aquarium gehuisvest werd. Dus nee in 25 liter kun je geen vissen houden
 

Bijlagen

  • sluierstaart.png
    sluierstaart.png
    496 KB · Weergaven: 57
Mag ik jullie allen hartelijk bedanken voor jullie eerlijk info.

Ik heb de winkel vandaag uitleg van zaken gegeven. Duidelijk gemaakt dat het niet was zoals ik als wensen had aangegeven.

Excuses van hun kant, ik was verkeerd ingelicht.
Ik kan de huidige 25 ltr aquariumbak terug brengen. Daar ik niet veel ruimte heb kan ik de 40 ltr aquariumbak meenemen zodat ik wel het schooltje neon Tetras en dwerg algeneter plus even nog kreeftje kan nemen.

Is er toevallig een thuiskweker in de buurt van Aalsmeer die tropische vissen heeft (neon Tetras etc)

Groeten en nogmaals mijn dank
 
Neon tetra's zijn geen kwekers van in NL en 40 liter is nog erg krap voor visjes die in kilometers lange rivieren zwemmen in het wild, die ga je geen plezier doen met 40 liter, kun je beter eens kijken naar een rasborasoort.

Heb erg dat de term dwergalgeneter door de winkels vaak misbruikt word en je een vis meekrijgt die te groot word voor je bakje, de enige algeneter die in aanmerking zou komen voor dat formaat is de otosinclus maar dat is een echte scholenvis en met minimaal 8 stuks te houden en daar is je bakje te klein voor. Eigenlijk kan je vrij weinig met 40 liter, een mooie bettaman kan wel en daar een groepje garnalen bij kan ook, zou geen kreeftje doen bij een bettaman die combi is gedoemd te mislukken
 
Welkom! Je hebt ook mooie blauwe cpo’s! Mooie scape met een betta. Of wat garnalen. Voor de rest is de keuze beperkt helaas. Die gekke superfish denkt nog dat in een 25 liter goudvissen kunnen 🤣 kijk anders even bij vereisten per vis, wie weet geeft dat wat richtlijnen
 
Op de verpakking van de Superfish 25 staan inderdaad 4 sluiertjes in de bak afgebeeld. Helaas zijn de verhoudingen van de sluiertjes hetzelfde als bij de volwassen dieren, dat maakt bedrog gemakkelijk te doen. Maar er zijn vast wel leuke mogelijkheden te vinden op dit forum.
 
Welkom! Je hebt ook mooie blauwe cpo’s! Mooie scape met een betta. Of wat garnalen. Voor de rest is de keuze beperkt helaas. Die gekke superfish denkt nog dat in een 25 liter goudvissen kunnen 🤣 kijk anders even bij vereisten per vis, wie weet geeft dat wat richtlijnen
Blauwe cpo's bestaan niet, cpo is letterlijk: Cambarellus Patzaurenzis Orange, de blauwe dwergkreeft is de cambarellus diminitus
 

Terug
Bovenaan