Even voorstellen


B

Bassiecarp

Guest
Goedenavond, aquaranen

Ik ben 38 jaar en heb nu bijna 3,5 jaar ( echte een beginner dus ) een aquarium in huis staan waar ik na het werk elke avond met een bakkie pleur van zit te genieten
Ik heb een rio 180 waar ik de eerste 1,5 jaar karpers ( wat wil je als fanatiek karpervisser ) in heb gehouden. Maar na dat ze te groot werden ( naar mijn idee ) heb ik ze weggeven aan een maatje met een vijver zodat ze verder konden groeien en dat doen ze, prachtig.
Maar na 1,5 jaar wou ik wat anders. Ik wou een “echte ‘ met van die kleurrijke vissen en veel plantjes. Na wat verdiept te hebben in houden van tropische vissen werd het voor mij alleen maar meer meer uitdaging. Met al die waterwaardes en welke vissen wel en niet bij elkaar enz enz. Zag door de bomen het bos niet meer. Na 2 weken droog draaien de vissen uitzoeken. Met wat koimanen. Neontetra, kegelvissen en barbeeltjes en siamensis moest het gaan gebeuren.
Na, ik geloof 3 maanden had ik ineens blauwalg er in zitten en toen kwam ik voor het eerst met dit forum in aanraking. Want ja hoe ga je die blauwalg te lijf, na goede informatie te vergaren had ik em al gauw onderduim gelukkig. Na een jaartje vrij stabiel met ups en downs had ik na wat onderzoek nu weer baardalg er in zitten en dat is behoorlijk hardnekkig, wist ik weer dit forum weer te vinden, nu vond ik weleens tijd om lid te worden en gezellig te kletsen over onze bakkies. Maar ook om info te vergaren om dat ik van plan ben om naar een groter aquarium te gaan denk zo’n rond de 400 a 500 liter. En zo hoop ik hier weer de info te lezen/vergaren over een co2 Instalatie bijvoorbeeld maar ook gezellig te kletsen over een prachtige hobby die wij met z’n alle uitoefenen
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    111.5 KB · Weergaven: 58

Terug
Bovenaan