Even voorstellen als nieuw lid - JuwelV450 met chicliden


MrSolomon

Member
Lid geworden
29 januari 2022
Berichten
6
Leeftijd
30
Hallo,

Even voorstellen,
Mijn naam is MrSolomon en ik heb nu sinds ongeveer een jaar een aquarium met chicliden.

De hobby is redelijk nieuw voor mij.
Momenteel heb ik een Juwel Vision 450 met originele (binnen)filter(=1000l/h) + een externe filter Tetra ex800 plus (790l/h), dus dat zou samen rond de 1800l/h moeten zijn toch?

De bewoners zijn 30-40 zebra chicliden, met diverse nestjes.
Ik wil op korte termijn mijn vissenbestand veranderen naar wat andere kleuren en wat meer afwisseling.

Ik heb geen idee hoe of wat verder op dit forum, ik dacht gewoon spontaan laat ik me eens in een aquarium gemeenschap duiken.

Is het leuk om foto's te delen vd bak ofzo?
Is dat een ding hier?

Waterwaardes zijn vrij stabiel maar ik wil binnenkort gaan experimenteren met filtermedia "SilicatEx" en "ClearMec+" van JBL.

Als er vragen zijn stel ze gerust.

Groeten uit brabant,
 
Laatst bewerkt:
Zijn jouw zebras van de sooort cichlasoma nigrofasciatum dus een beetje grijs met zwart gestreept en soms een kleurstipje op de wangen?
 
Meer kleur is goed mogelijk, grote bak ,flinke filtering dan is dit
malawi 2.jpg

Ook mogelijk, puriteinen noemen zoiets wel eens een toverballenbak.
 
Welkom op het AF,

Als je foto's van je bak wilt plaatsen, wil vertellen wat er speelt met je bak dan is een foto-album topic erg handig. Heb je een gerichte vraag dan kan je kijken in welke sectie je deze gerichte vraag kunt stellen door daar een topic te openen of kunt kijken naar betreffende info die mogelijk deze vraag dan al beantwoord.

Veel plezier hier in ieder geval en laat maar weten wat je zou willen of als je verdere vragen hebt 😉,

Gr. Ed
 
Zijn jouw zebras van de sooort cichlasoma nigrofasciatum dus een beetje grijs met zwart gestreept en soms een kleurstipje op de wangen?
Uhm denk het wel. Ik heb 2 hoofdsoorten, één die jij noemt en één wat meer donker blauwig.
Meer kleur is goed mogelijk, grote bak ,flinke filtering dan is ditBekijk bijlage 338672
Ook mogelijk, puriteinen noemen zoiets wel eens een toverballenbak.
Wat bedoel je?
Flinke filtering?
 
Welkom op het AF, Mr. Solomon! We kijken hier graag naar andermans bakken, ik vind dat een van de beste manieren om dingen te leren. Sinds de dag dat ik voor het eerst hier kwam heb ik veel kennis opgestoken, en ik leer nog steeds elke dag bij😀
 
Ik bedoel dat er bij een hoge aquariumbezetting inhet geval van een grote school van verschillende malawi,s er ook flink gefilterd moet worden en overigens ook veel waterverversing nodig is.
 
Welkom mr. Solomon
 

Terug
Bovenaan