Even hallo zeggen!


H

Henak

Guest
Hallo lieve mensen, ik zal me even voorstellen.
Ben al een paar dagen her en der aan het rondlijken op dit forum, maar heb nog niks gezegd..!

Na een jaar of twee geleden te zijn begonnen met een 'oefenbak' (Juwel 60L, tropsich zoetwater, gezelschap), ben ik nu inmiddels toe aan iets serieuzer. Vanaf afgelopen donderdag staat de Juwel 350L in te draaien, en ik wil er een cichliden aquarium van maken.
Qua inrichting heb ik gezorgd voor veel stenen en schuilplekken. Bodem is JBL Sansibar white. Achterwand 3D rotsen. De bedoeling is Malawi-cichliden, maar eerlijk gezegd ben ik nog niet helemaal uit over het bestand.
Maar aangezien die bak zo'n 4/6 weken moet indraaien (denk ik? hoewel de man van de aquariumspeciaalzaak zei dat één week genoeg zou zijn?? ), heb ik nog wel ff. En ik zal ongetwijfeld af en toe met vragen hier langskomen, dus tot binnenkort!

Groetjes, Agnes
 
Welkom! Succes met het indraaien van de bak! Heb je foto’s van de huidige bakkies? Verder niet nieuwsgierig hoor ? groetjes!!
 
Welkom. Ben ook nieuwsgierig naar je huidige bak van 60l en de grote nieuwe die in staat te draaien.

En ik zou de bak echt 4/6 weken indraaien. 1 week is niet genoeg. Zit je vaak zelfs net in een nitriet piek voor zover ik begrepen heb. En is je bacteriecultuur nog echt niet klaar voor je visjes. Winkel zegt wel vaker iets ;) Mij zeiden ze dat ik mijn garnalen wel meteen in de bak kon doen als ik bactostart (bacterien leven niet in een potje hebben namelijk zuurstof nodig) en aqua safe zou gebruiken. Heb daar mijn garnalen dan ook niet gekocht ;)
 
Wat voor filter zit er op de nieuwe bak?
Ik hoop extern.

Welkom
 
Welkom Agnes op het AF. Mooi om te lezen dat je kiest voor de kleurenpracht, en zeer interessant gedrag die Malawi's geven. Mocht je vragen hebben, schiet ze er maar in ?.

Tip: Start alvast een foto album van dit project, kan je teruglezen wat je allemaal gedaan hebt en.........vinden wij ook wel leuk ?.

Ben benieuwd verder,

Gr. Ed
 
Welkom Agnes. En ben je wel een beetje voorzichtig. De fiscus kunnen duizelig worden als je de bak blijft indraaien.:D:):cool:
 

Terug
Bovenaan