Eten voor appelslak


M

Mir81

Guest
Wat geven jullie je appelslak allemaal te eten en hoe vaak? Welke groenten? Welk fruit? Andere dingen?
:chef:
 
Slakker eten wel tabletten en groenten als sla en komkommer en courgette.
Ze eten eigen wel veel hoor.
 
Maar hoe vaak geef je ze iets van groenten dan, 1 keer per week, vaker of juist niet?
 
Ik geef ze algen tabletten, komkommer, wortel, broccoli en bloemkool. Ik merk dat ze broccoli en bloemkool heel lekker vinden, dat is namelijk het snelste op.

Ik voer ze ongeveer om de dag maar soms ook minder vaak (bak met alleen vuurgarnalen en appelslakken)
 
Klopt het dat appelslakjes Rotala Rotundifolia erg lekker vinden...
 
Hier krijgen ze spirulinatabletten, komkommer, spruitjes, courgette, broccoli en eten ze de resten visvoer op. Ik heb 2 Rotala Rotundifolia in mijn bak staan en misschien wel 200 appelslakken erin zitten (heb weer veel baby's), maar ze laten ook deze plant gewoon met rust.
 
Ze zitten er veel in en de bladeren zijn duidelijk aangevreten.
 
Bij mij eten ze, voor zover ik kan zien, geen planten. Wel eten ze bladeren die aan het afsterven zijn (maar dat is niet erg)
Er zijn trouwens ook Appelslak soorten die wel planten eten!!!
 
Dan heb je niet de pomacea diffusa, die eten geen gezonde planten. Wel vervelend als je de plantjes in je bak graag wil behouden.
 
Ik denk niet dat ze je planten eten hoor:

er zijn inderdaad 'appelslakken' die planten eten, maar die kom je niet zo heel vaak tegen. Verder zie ik in het topic in je handtekening dat 1 van de slakken blauw is. En slakken die planten eten zijn naar mijn weten altijd geel.
En je slakken zijn ook nog eens zo klein... nee verwacht echt niet dat zij de boosdoeners zijn.

Mogelijk is je plant aan het verslijmen, en is het zich gewoon aan het aanpassen aan de nieuwe situatie.
 
Vaak is blad al beschadigd voordat slakken er op af komen, ze zijn namelijk wel dol op rottend bladweefsel.. het heeft dus zin je af te vragen of de planten misschien tekorten hebben.
 
Mascha zei:
Dan heb je niet de pomacea diffusa, die eten geen gezonde planten. Wel vervelend als je de plantjes in je bak graag wil behouden.

Ik heb al vele gehad en nooit opgemerkt dat ze gezonde planten eten.
Wel dood blad dat ze opruimen.
 
Ik heb het nog eens zitten bestuderen, maar gister zat er weer 1 in en zat gewoon van gezonde blaadjes te snoepen... Heb er maar weer wat voer in gegooid, misschien hebben ze te weinig te eten?
 
Staat in mijn opstarttopic, een witte, roze en paarse appelslak.
 

Terug
Bovenaan