Erwten voor Guppen.


Sommigen genoegen zich om er de ganze tijd maar adviesen bij uit te strooien.
Daar heb ik welwillend nu mijn vingers vaker aan gebrand, tot in me kleine beurs.
Jammer omdat ik die centen ook ergens anders kon besteden.

En no no no no zo heette het ezeltje van PIPO
Waar staat dat dan want ik schreef alleen dat het er zo weer uitgehaald kan worden maar nergens lees ik een advies om het allemaal en lang erin te laten.
Ik geef soms ook komkommer en dat vergaat ook als het teveel is en het er te lang in ligt maar dat haal ik er ook optijd weer uit. Dat blad vergaat niet binnen bv 12 uur.
Moet ook geen komkommer in je bakken proppen
 
Geen bos netels voor een paar guppen, punt uit.
 
Moet ook geen komkommer in je bakken proppen
Garnalen vermaken zich er af en toe prima mee en als je het niet te lang erin laat liggen kan dat geen kwaad.

Sommigen genoegen zich om er de ganze tijd maar adviesen bij uit te strooien.
Daar heb ik welwillend nu mijn vingers vaker aan gebrand, tot in me kleine beurs.
Zoals met veel dingen zullen bepaalde dingen in bepaalde situaties best kunnen helpen maar dat wil niet zeggen dat dit bij iedereen werkt. Vooral een lfs is vaak geneigd je iets te willen verkopen maar goed die hebben er een commercieel belang bij natuurlijk.
 
heren, ik heb het bosje er inmiddels uitgehaald !!!!!
Graag weer terug naar het onderwerp ?
Alvast bedankt.
 
Sommigen genoegen zich om er de ganze tijd maar adviesen bij uit te strooien.
Daar heb ik welwillend nu mijn vingers vaker aan gebrand, tot in me kleine beurs.
Jammer omdat ik die centen ook ergens anders kon besteden.

En no no no no zo heette het ezeltje van PIPO

Moet ook geen komkommer in je bakken proppen
Nee courgette is beter, blijft wat langer goed. Ik laat het 2 dagen zitten en dan vervang ik hem :)
 
heren, ik heb het bosje er inmiddels uitgehaald !!!!!
Graag weer terug naar het onderwerp ?
Alvast bedankt.
Heb je nog bepaalde vragen want ik had de indruk dat je alleen wilde laten zien wat je de Guppen te eten (erwten) geeft namelijk.
 
Heb je nog bepaalde vragen want ik had de indruk dat je alleen wilde laten zien wat je de Guppen te eten (erwten) geeft namelijk.
Nee ik heb geen vragen meer op dit moment, ik vind het gewoon leuk om ook ander voedsel te geven dan enkel vissen flakes
 
Hier in bijlmer praten die makkies vol lof over de de kruiden uit die bossie,
Dat schijnt ook een strak effect te hebben volgens hun.
Alwaar de natuur er wel een ,recept, voor oogt
 
Hier lusten ze ook wel eens een brocoli kroontje of een stukje diepvries mossel in kleine stukjes gesneden ( dan komt hun ware aard naar boven ).

Heb ook wel eens ergens spinazie gelezen, sterker nog ik heb al eens mensen gesproken die een stukje druif of een stukje bannaan heel af en toe geven.

Tip : Als ze diepvries groentjes krijgen doe ik dit in een tas klein beetje water bij 1minuutje in de microgolf even laten afkoelen en tis weer feest in de bak ;)
 
Voor als je ze op wat anders wil zien als flakes of gekookt groenspul in hun bekkies, kun je levende muggenlarven aan je guppen voeren,

Een emmer water buiten zetten en dan krijg je een constante toevoer van muggenlarven voor je guppen.
Ze heetten in de volksmond ook wel eens ,het muskietenvisje, dus raad je maar wat ze het allerliefste verschalken.
 
Ja kan ook brandnetel drogen. En dat verkruimeld voeren.
 

Terug
Bovenaan