Erwten voor Guppen.


Watervrouw

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2022
Berichten
544
Leeftijd
61
Gekookte erwten voor guppen hier zijn ze er dol op!
IMG_2543.JPG
IMG_2542.JPG
 
Dat lusten ze idd. Maar ook een blad sla, spruitjes en komkommers doen het goed bij de vissen.
Als ik brood eet en het kruimelt wat, dan geef ik de kruimels aan de vissen. Ze zijn er gek op.
 
Dat lusten ze idd. Maar ook een blad sla, spruitjes en komkommers doen het goed bij de vissen.
Als ik brood eet en het kruimelt wat, dan geef ik de kruimels aan de vissen. Ze zijn er gek op.
Geef je die spruitjes dan rauw? een blaadje sla zal ik eens proberen, net als komkommer, maar dat zal dan blijven drijven.
 
Geef je die spruitjes dan rauw? een blaadje sla zal ik eens proberen, net als komkommer, maar dat zal dan blijven drijven.
Groenten die blijven drijven zoals komkommer en courgette kun je aan een vork prikken of een theelepeltje er doorheen steken of zo.
Zelf hing ik daar weer een nylon koord aan, dan kon ik uit de bak halen zonder natte handen/armen.
 
Handige tip, Nicole, om een nylon touwtje te gebruiken.
Al krijg ik toch wel bijna dagelijks 'n natte hand/arm, als ik weer eens wat knip van eoa plantje. :)
 
Handige tip, Nicole, om een nylon touwtje te gebruiken.
Al krijg ik toch wel bijna dagelijks 'n natte hand/arm, als ik weer eens wat knip van eoa plantje. :)
Schoot me binnen dat je ook een satéprikker door de groente kunt steken en die prikker in de bodem steken dan.
Met garnaaltjes werkt dat, met vissen heb ik het nooit geprobeerd. Oogt wel wat leuker dan een RVS vorkje of zo.
 
Ik vind het wel leuk om wat te experimenteren, al vraag ik met nog wel of hoe je dus spruitje voert, gewoon rauw lijkt mij veel te hard, maar het kan ook een blaadje ervan zijn natuurlijk ;)
 
Ik vind het wel leuk om wat te experimenteren, al vraag ik met nog wel of hoe je dus spruitje voert, gewoon rauw lijkt mij veel te hard, maar het kan ook een blaadje ervan zijn natuurlijk ;)
Je kunt er wel een heel spruitje in doen en na een tijdje er weer uit halen, ik zou het zelf blancheren.
 
Gekookte brandneteltjes, daar zijn ze echt gek op er zit iets in voor ze ofzo.
Voor mensen ook gezond maar ik hou het wel bij de standaardgroenten en kreeg ik opeens zelf trek in wat spruiten.1661781382124167965383.jpgdit is een portie waar me garnalen 3 dagen over doen en nou zal ik eens filmen als ik zo die netels bij de guppies doe
 
Ook spruitjes dus


Onmiskenbaar.
Ik doe ze later koud met wat slasaus het is nog augustus, maar dat onze aquariumwezentjes spruiten graag lusten dat is hier gestaafd
 
Nou, je kunt wel stellen dat ze verzot zijn op spruiten! Erg leuk om te zien.
 
experimenteren is prima, maar overdrijf niet. het is vooral maagvulling en bevat verhoudingsgewijs erg weinig voedingstoffen. Dat is niet erg, veel vissen eten in de natuur ook voedsel waar ze nauwelijks voedingstoffen uit kunnen halen (detritius bijv) maar als je ze te vaak te veel groenvoer geeft krijgen ze te weinig vetten en eiwitten binnen.

koken (en/of fijnmalen) is sowieso aan te raden, vissen kunnen niet kauwen en hebben geen symbiotische bacteriën in hun darmen die celwanden kapot kunnen maken. Door te koken gaan de celwanden stuk en komen voedingstoffen veel beter beschikbaar.
 
Ik heb al enkele keren brandnetel topjes geprobeerd Edwin68
, maar hier reageren ze er niet op.
 
experimenteren is prima, maar overdrijf niet. het is vooral maagvulling en bevat verhoudingsgewijs erg weinig voedingstoffen. Dat is niet erg, veel vissen eten in de natuur ook voedsel waar ze nauwelijks voedingstoffen uit kunnen halen (detritius bijv) maar als je ze te vaak te veel groenvoer geeft krijgen ze te weinig vetten en eiwitten binnen.

koken (en/of fijnmalen) is sowieso aan te raden, vissen kunnen niet kauwen en hebben geen symbiotische bacteriën in hun darmen die celwanden kapot kunnen maken. Door te koken gaan de celwanden stuk en komen voedingstoffen veel beter beschikbaar.
Ik denk dat je wel gelijk hebt, ik beschouw het meer als een extraatje, naast de volwaardige voeding die ik geef, maar zo geef ik mijn guppen ook zo af en toe een gekookte eierdooier, water vlooien en bloedwormpjes, uiteraard alles met mate.
 
Hey, dat vind ik raar.
Het kan wel een dagje duren hoor voordat ze hebben uitgevonden dat ze het op kunnen knabbelen.
Oké de volgende keer zal ik wat meer geduld hebben :)
 
Hier zijn ze al gewend in een ademzucht willen ze vh het spruitje naar de gekookte netels.
 

Edwin68

Kom net terug van een wandeling heb deze geplukt, hier vanuit de natuur, welke zijn nu goed, die met die kleine bolletjes of liever verse jonge topjes?
IMG_2545 (1).JPG
 

Bijlagen

  • IMG_2554.JPG
    IMG_2554.JPG
    288.4 KB · Weergaven: 68
  • IMG_2555 (1).JPG
    IMG_2555 (1).JPG
    278.4 KB · Weergaven: 71

Edwin68

Kom net terug van een wandeling heb deze geplukt, hier vanuit de natuur, welke zijn nu goed, die met die kleine bolletjes of liever verse jonge topjes?Bekijk bijlage 347777
De bovenste 6 blaadjes zijn meestal wel te doen, die bolletjes zijn zaadjes maar dat noem ik vissenbrocoli, dat eten ze gretig.
Ik kan me niet voorstellen dat je vissen het niet gaan eten, wel ff wachten met je andere lekkernijen want dan zou ik als vis wachten op eidooier.😀
 
ik heb het inmiddels zo gedaan, wel een groot bosje voor maar 5 guppy's, maar ik heb het aan een nylondraadje gebonden, dus ik kan het er zo weer uit vissen hahahahah.
 

Bijlagen

  • IMG_2558.JPG
    IMG_2558.JPG
    356.5 KB · Weergaven: 80
Blancheren jullie dit niet?
 
Maar waarom zoveel? Beetje raar hoor!
Zeker licht gekookt om de celwanden te doorbreken
 
Een takje is voor jouw 5 guppen voldoende de rest kun je desnoods in de vrieser bewaren
 
Maar waarom zoveel? Beetje raar hoor!
Zeker licht gekookt om de celwanden te doorbreken
je hebt gelijk, maar ik doe soms wel eens domme dingen :DD
 
precies John, volgende keer wat minder, maar hier vinden ze er tot nu toe echt niks aan !
 
Omdat een te grote voederportie de waterwaarden beinvloed en als er dat gesteld wordt dat je het er uit kunt halen, dan zijn de waterwaarden al lang naar de klote.
Ik hoef geen gelijk te krijgen maar dat soort info beschouw ik als aquariumhobby ondermijnend.
Toch al gehoord dat er een gerafineerde commercie achterzit bij al
de fora. Teleurstellend , maar wel ogenopenend.
 
Waar doet mij dit aan denken😁mmmh
Nou ja je moet het niet zolang laten hangen tot het vergaat maar enige uren is geen probleem. Het is ook vast niet de bedoeling van de TS om dit aan het raam te laten vergaan.

Toch al gehoord dat er een gerafineerde commercie achterzit bij al
de fora. Teleurstellend , maar wel ogenopenend.
Dit begrijp ik dan weer niet want dit forum heeft niets van doen met welke vorm van commercie dan ook.
 
Dus wel.
Teveel tegenstrijdigheden waar we wel een middeltje voor weten.
Het heeft hier wel degelijk van alles te doen met commercie al beseffen velen dat niet.
Door de slimme bomen vh hobbybos.

Kijk voordat zo een bosje vergaan is voor je ogen , is het water alweer rot, ik snapniet goed hoe dit gepropageerd wordt.
ECHT NIET???
 
ik snapniet goed hoe dit gepropageerd wordt.
Waar staat dat dan want ik schreef alleen dat het er zo weer uitgehaald kan worden maar nergens lees ik een advies om het allemaal en lang erin te laten.
Ik geef soms ook komkommer en dat vergaat ook als het teveel is en het er te lang in ligt maar dat haal ik er ook optijd weer uit. Dat blad vergaat niet binnen bv 12 uur.
 

Terug
Bovenaan