Ervaringen met opstarten JBL Christalprofi Greenline?


Dacht dat in de handleiding werd aangeraden wekelijks die sponsjes schoon te maken maargoed is voor mij al een paar jaar terug dat ik zo’n filter had
 
Het voorfilter is inderdaad bedoeld om de ergste meuk eruit te halen. Als het wekelijks zo vol zit dan zou ik zeggen dat je wel een erg smerige bak hebt. Mijn 701 draait sinds juli, eerste vissen zitten erin sinds september en het voorfilter is nog helemaal niet zo vies.
 
Het voorfilter is inderdaad bedoeld om de ergste meuk eruit te halen. Als het wekelijks zo vol zit dan zou ik zeggen dat je wel een erg smerige bak hebt. Mijn 701 draait sinds juli, eerste vissen zitten erin sinds september en het voorfilter is nog helemaal niet zo vies.

Precies mijn gedachten.
 
Had zelfs met Filterwatten geen wekelijks onderhoud nodig..
Deed het iedere 2 weken maar kon maandelijks eerdat ik wat merkte aan de stroming
 
Bij mij zitten de watten er nu een week of 3 in, ga ze vandeweek een keer checken. Stroming is nog prima.
 
Over maantjes verwijderen gesproken. Zelf heb ik daar nooit last van gehad maar dit kan ook van doen hebben met de bewoners, al of niet vervuilend.
Op de Vivarium beurs heb ik de nieuwe dubbele mandjes gekocht die in de plaats komen van de bovenste mand met de halve maantjes van de eJBL 901. De filtering zou volgens JBL aanmerkelijk verbeterd zijn en zo verkrijg je dezelfde filtercapaciteit als de nieuwe JBL 902. We gaan het testen!

https://www.aquastorexl.nl/jbl-comb...MIype23YPN1wIVSTobCh1lpAYgEAYYASABEgJX2fD_BwE
 

Terug
Bovenaan