Ervaringen Jecod wifi doser 3.4


NL-Kevin

Well-known member
Lid geworden
8 september 2017
Berichten
50
Leeftijd
31
Goedemorgen,

Is er hier iemand die ervaring heeft met bovenstaande doseerpomp?
Ik merk zelf dat ik niet echt constant ben met het toevoegen van zelf aangemaakt plantenvoeding, is dit apparaat dan een goede oplossing?
Hoe hoog kan dit apparaat de voeding omhoog pompen?
 
Heel hoog. Het is een peristaltisch pomp dus de hoogte is niet echt van belang.
Dit type doseerpompen werkt prima. Ik heb een niet-wifi variant. 30 euro of minder zelfs dacht ik, op Ali.
 
Kan je daar geen topic voor schrijven Ben?
Ik ben wel benieuwd hoe je zo'n ding maakt en of het begrijpbaar is voor iemand als ik.
Daarnaast wat kost zo'n zelfbouw.
 
Kan je daar geen topic voor schrijven Ben?
Ik ben wel benieuwd hoe je zo'n ding maakt en of het begrijpbaar is voor iemand als ik.
Daarnaast wat kost zo'n zelfbouw.

Scroll maar eens over onderstaande pagina. Dit doseersysteem is gebouwd zoals ik dat wil en wat ik zie als noodzakelijk hetgeen niet bij iedereen zo hoeft te zijn. Maar het kan ook anders door een bestaand iets na te bouwen. Maar zoals @tuinkabouter al aangeeft er staat genoeg voorbeelden op het internet die je natuurlijk ook wel weer kan aanpassen. Overigens is het niet alleen bouw, je zal ook moeten programmeren. In het geval met Arduino gebruik moet dat in C. Bovendien heb ik een Nextion scherm gebruikt, dat hoeft niet echt, maar betekend wel dat je daarmee je programma moet aanpassen aan de Nextion aangezien deze producent geen open source software gebruikt. Maar je kan ook werken met een vierregelig schermpje dat kan je het houden bij C. In het laatste geval zal zelfbouw ergens rond de tien euro zitten. Met een Nextion scherm wordt dat duurder, ik had er nog een liggen eigenlijk bestemd voor een ander project, dan zal het rond de 40 euro liggen.

 

Terug
Bovenaan