Ervaringen JBL cristalprofi e1501 greenline


P

para89

Guest
Betse medeforumleden,

Ik ga binnen nu en korte tijd een nieuw aquarium aanschaffen.
Dit word een Trofis colisa 1200. Nu was ik van plan om daar een JBL cristalprofi e1501 greenline filter op aan te sluiten.

ik heb liever overcapaciteit dan te weinig. Bij de LFS vertelden ze dat de e900 greenline ook al moest volstaan maar dan zat ik aan de minimale filtering die benodigd is.

Nu is alleen mijn vraag wat is jullie ervaring met de e1500 pomp? Vinden jullie deze pomp ook te zwaar voor dit formaat aquarium of raden jullie hem noujuist aan?

Kwa visbestand ben ik er nog niet helemaal aan uit maar zoiezo een school kardinaal tetra's voor de middenlaag en een school corydorassen voor op de bodem en 1 of 2 L-nummers.
Zat ook nog te denken aan een groep van 5 a 6 maanvissen maar hier twijfel ik nog over.

Hoor graag van jullie :)

Groetjes!
 
Ik heb de 901e, en de het opgegeven capiciteit is minimaal.

Een goed en stil filter absoluut, de 1501e maakt van je Trofis geen wildwater baan.

Dus ik zeg, kan prima de 1501e.
 
Bedankt mondeo dan ga ik voor de e1501 beter gelijk goed doen dan achteraf spijt hebben en alsnog een groter filter moeten kopen :)
 
Ze zijn overigens "te knijpen" mocht dat noodzaak zijn.
 
Wat bedoel je met te knijpen?
De slangen gedeeltelijk afsluiten zodat de stroming minder word of hoe moet ik dat zien :p
 
Op de pompkop zitten twee kraantjes, in en uitlaat zijn zo te regelen.
 
dat is helemaal makkelijk dan maar wijst zichzelf wel uit denk ik als je de pomp gaat installeren :p Ga dan toch maar een keer de beschrijving lezen ben normaal van het gelijk proberen zonder te lezen maar zal ik nu maar niet doen :p zou zonde zijn als de parketvloer krom trekt :p

Heel erg bedankt voor de info!!

Groetjes!
 
De E1501 is een superpomp!
Ik heb de 901 en 1501 op m'n Colisa 1200 staan, en dat werkt echt super, lekker makkelijk in onderhoud enzo.
De 1501 is wel vrij krachtig op een colisa 1200 moet ik zeggen, maar geen zware overkill.
je kan m wel knijpen, maar persoonlijk ben ik daar geen fan van.
 
Ik heb andere ervaringen.
De 1501 vond ik waardeloos. Hij gaf een irritante brom, na omruilen met een andere geen verschil. Ook de capaciteit viel me erg tegen. Een Eheim van 1000 liter per uur heeft meer opbrengst (had ik er naast staan). Gebruikersvriendelijkheid is wel top met die voorfilters. Ook vond ik het niet handig, dat je steeds het rubber goed moest leggen na onderhoud.
Ik zou voor Eheim classic gaan, maar dat is mijn bescheiden persoonlijke mening. :)
 
Ik heb zelf nog de oude variant, de JBL1500, volgens mij is het enige verschil dat de nieuwe 'e' variant zuiniger is. Ik ben zeer tevreden over het filter, doet het prima. Ik heb hem op een bak staan van 100cm. Kan prima op jouw bak.
 
Ik heb ook goede ervaringen met de filter.
Hij kan een dag brommen maar dat komt omdat er lucht inzit. Als dit eruit is vind ik hem bijhoorlijk stil.
Ik heb hem zelf naast een eheim 2080 gehad en er was een mini verschil in de uitstroom. Dus capiciteit genoeg!
Die rubberen ring wordt tegenwoordig niet meer geleverd, maar het klepje is anders gevormd in de filterkop.
 
Bedankt voor de reacties echt top!!
Iedereen heeft natuurlijk een andere mening over wat hij/zij goed vind maar tot nu toe zeer positieve reacties :)
Ga het gewoon met de e1501 proberen en dan zien we wel weer verder :)

Nogmaals bedankt voor de reacties!
 

Terug
Bovenaan