Ervaringen Aquael leddy retrofit lampen


O

one-o-nine

Guest
Na vele jaren zweren bij TL is dan toch het moment gekomen dat ik serieus naar LED aan het kijken ben om mijn tl's te vervangen.
Nu kwam ik laatst de Aquael Leddy Retrofit led buizen tegen en ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met deze lampen?

Groeten,
Bart
 
Aangezien je zweer bij TL ga ik er even vanuit dat je een zwaar beplante bak hebt?

Kan overigens weinig specificaties vinden over de betreffende lampen, wat voor soort led bijvoorbeeld.
 
Na vele jaren zweren bij TL is dan toch het moment gekomen dat ik serieus naar LED aan het kijken ben om mijn tl's te vervangen.
Nu kwam ik laatst de Aquael Leddy Retrofit led buizen tegen en ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met deze lampen?

Groeten,
Bart
Dit soort buizen worden vaak aangeboden en ook gezien als vervanging voor TL verlichting, niet specifiek voor onze hobby. Ze zijn ook niet altijd dimbaar. Wanneer je vervanging wilt voor je TL boven je bak zou ik willen aanraden om te kiezen voor een kwaliteitsmerk. Daarbij is het ook niet verkeerd om de keuze te maken om wat "over" te hebben. Te vaak hoor je van mensen die een keuze maken, waarbij de prijs een te grote rol speelt, over teleurstellingen. De kwaliteit valt tegen evenals de lichtopbrengst. Ook komt het dikwijls voor dat men gaat kiezen voor een andere inrichting hetgeen ook gevolgen heeft voor de verlichting.Later moet er dan toch weer gekocht worden waardoor alles alsnog (te) duur wordt. Maak een keuze voor een merk waar men duidelijk aangeeft welke leds er gebruikt worden, wat de lichtopbrengst is, Wattage, etc., etc. Daytime is bijvoorbeeld een goed merk. Zelf heb ik gekozen voor JMB. Iets waar ik nog nooit spijt van heb gehad.
 
Hallo Ben,

Dank voor je input, maar heb je ervaring met specifiek de buizen van Aquael? Want dat wil ik graag weten. Wat bedoel je met "dit soort buizen"? En wie zegt dat bij bij mij de prijs een te grote rol speelt?
En ja, prijs speelt een rol, omdat ik nu eenmaal een grens aan mijn budget heb, maar daarom wil ik een weloverwogen beslissing nemen, waarbij bij mij prijs-kwaliteit-verhouding bovenaan staat en niet alleen kwaliteit.
Ik ben niet op zoek naar algemene adviezen Ben, dat stadium ben ik allang voorbij.
Dus als je me meer kunt vertellen over de Aqauel-buizen, dan hoor ik het graag, evenals je eigen ervaring met bv Superfish retrofit buizen.

Overigens ben ik altijd van mening dat kwaliteit wel zijn prijs heeft, maar niet altijd duur hoeft te zijn. Dus iets wat niet in het topsegment van de markt zit, valt bij mij niet af omdat het "goedkoop" is.

Bart
 

Terug
Bovenaan