Ervaring met Colombo CO2set


Aangezien ik ook aan het tobben ben over een CO2 installatie ga ik dit met belangstelling volgen Rik.
 
Dit is zonder hervulbare fles en dat is niet de goedkoopste oplossing denk ik. Een grote fles laten vullen is veel goedkoper namelijk;)
 
Dit is zonder hervulbare fles en dat is niet de goedkoopste oplossing denk ik. Een grote fles laten vullen is veel goedkoper namelijk;)

Het gaat even niet om de kosten.
Ik kan het systeem namelijk overnemen van een vriend hij heeft het maar tijdelijk gebruikt.

Dus het gaat meer inhoudelijk over het systeem en het merk ;)
 
Er zit geen magneetventiel op dus elke dag manueel op en af zetten? Dat lijkt me veel gedoe.
Ik weet dat kosten niet van toepassing zijn voor je, maar ik heb momenteel een 800g fles van Columbo en heb iets van een 34 euro betaald. Een hervulling van mijn 2kg is 16 euro, een hervulling van mijn 500gr fles is 12 euro.
Op lange termijn lopen de kosten dan snel op. (Mijn 2kg en 500gr flessen waren zowat op een maand leeg omdat ik vermoedelijk een lek had, als je dat voorheb met een fles van 34 euro :/) )
 
Prima setje voor een nano.:thumbs:
En met een nano van 25 liter en en een 800 grams flesje kan je wel een jaartje vooruit.

Een nieuwe fles kost je 35 euro per jaar.
Natuurlijk met een hervulbare fles van 2 kilo doe je 3x zo lang en ben je (buiten de aanschafkosten van 80,-) stukken goedkoper uit.
Maar ach, als het niet om de kosten gaat; 35 euro per jaar, een dubbeltje per dag, lekker belangrijk.
 
Dit is zonder hervulbare fles en dat is niet de goedkoopste oplossing denk ik. Een grote fles laten vullen is veel goedkoper namelijk;)
Waar kun je die flessen dan eigenlijk laten vullen ? Want zoals jullie weten heb ik geen auto om ver te rijden.
 
hier kun je flessen naar toe sturen en krijg je gevulde met de post opgestuurd.
Ik heb niet gekeken naar de prijs en zelf nooit gedaan.
 
en besef dat een fles een keuring heeft van 10 jaar dus die moet je meenemen in je bedrag voor afschrijving.
2e hands kopen is leuk maar vaak al voorbij de keuringsdatum en dan zullen ze hem niet overal meer vullen en herkeuren is ook al snel 30 euro
 
Hier kost dat inderdaad 35 euro dus 3,50 per jaar. Maar goed bij een nano zal het weinig verschil maken maar op een grotere bak is een grote fles al snel veel voordeliger.
 
Waar kun je die flessen dan eigenlijk laten vullen ? Want zoals jullie weten heb ik geen auto om ver te rijden.

Je kunt ook bij de lokale drankenzaak vragen. Daar hebben ze flessen voor een biertap.
Zijn hetzelfde. Heb die vandaag ook gehaald. Je moet wel een borg betalen.
Voor de rest betaal je alleen de vulling.
Fles wordt geruild tegen een volle.
 
Ja deze link werkt wel maar das een zaak in Nederland en daar ik van Belgie ben toch best een shop nemen in Belgie toch bedankt.
 
Dat klopt , het is een zaak in Nederland. In België is toch ook wel een winkel die co2 opstuurt? Een drankcentrale? Of is dat niet meer.
 

Terug
Bovenaan