Ervaring met Colombo CO2 basic set


T

timbolina

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds het weekend de Colombo CO2 basic set (dit is een goedkope set om CO2 toe te voegen aan de bak). Ik begon een klein CO2 tekort te krijgen in mijn bak.

Nu zal ik om de 2 dagen een portie CO2 toedienen om te zien wat voor resultaat dit geeft.

3820D58A-9E27-417C-A9DB-3EFDE47505B5-e1511350454236.jpg


De bak is 60L. Redelijk vol met planten.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Werkt het prima? Of is het een gevalletje je krijgt er voor wat je er voor betaalt.

Doe ik er beter aan om een goed apparatuur hiervoor te kopen?

Hoor het graag.
 
Mijn mening is dat co2 uit drukflessen veel beter is en goedkoper. Je hebt dan constant aanvoer en dus voldoende co2. Wellicht dat jouw set voor een 60cm zal volstaan. Welke verlichting heb je boven de bak? Ik heb enkele bakjes 60cm maar gebruik geen co2 en met beperkt licht gaat dat prima.
 
Ik zo'n set gehad. En naar mijn idee zijn de nieuwe spuitbussen vrij duur in verhouding met de tijd die je er mee doet. Er zit maar 15 gram co2 in een spuitbus.
Ook word de co2 niet gelijkmatig afgegeven waardoor je in verhouding meer gebruikt als nodig

De aanschaf lijkt aantrekkelijk maar op lange termijn een stuk duurder als een drukfles.
 
De defussor is binnen 8 uur leeg.
Als je om de 2 dagen een portie co2 gaat toedienen krijg je schommelingen in je balans en ga je algen krijgen
Als het goed is staat er op de verpakking dat 1 tot 2x per dag je deffusor moet vullen.
Wat ik altijd deed is 1x helemaal vullen en 1x tot de helft dan geef je ongeveer 12 uur per dag co2 en houd je het balans in je bak goed op pijl. Het is nog wel vrij veel omdat je licht gemiddeld tussen de 8 en 10 uur brand. Dus geef je nog 2 uur te veel co2 en dat is niet echt zuinig, als je er vanuit gaat dat je met een gasfles een uur voor je licht uit gaat je co2 uit laat gaan
 

Terug
Bovenaan