Erikjan's vijver


E

EJAY

Guest
Hoi Aquaria (en vijver) fanaten,

Hierbij een aantal foto's van mijn 1500 liter vijver

795797_0_82_20140906_181537.jpg

182724_0_82_20140906_181554.jpg



Plantenbestand

- cambomba (veel, maar is net gesnoeid)
- waterpest
- gele lis (2x)
- papyrus
- kalmoes
- kaapse waterlelie
- waterlelie 'fire opal'

Vissenbestand

- 1 goudwinde (8cm)
- 5 goudrietvoorns (5-8cm)
- 20 stekelbaarsjes driedoornig
- 1 blauwband barbeel (geen idee hoe deze er in is gekomen, denk met rainbow shiners meegekomen)
- 2 (wilde) grondels (1 normale bruine / 1 prachtige zwart-creme gestreept gekleurd met brede kop)

tijdelijke bewoners:
- chinese danio (5x)
- rainbow shiner (8x) (super prachtige vissen, groeien goed in de vijver)
- zebra danio's (2x) (verkoopster had deze gevangen ipv chinese :-s)



Nu weet ik dat ik reacties ga krijgen over het teveel aan vissen in de vijver.

De tijdelijke bewoners gaan als het kouder word richting aquarium. De overige vissen zwemmen in veschillende lagen in het water. Ze doen het prima, vallen elkaar niet aan, hebben geen stress en het water is kraakhelder.

Hierbij hebben de producten van www.schonevijver.nl echt geholpen.
 
Dat ziet er al mooi uit :)
Heb je er ook een filter in?
Die Shiners zijn zeker geweldige vissen en ook erg mooi.
Winde en Rietvoorn's lijkt mij net iets te veel aan vis worden inderdaad. ;)
 
Ja klopt, ik moet zeggen dat ik de kleinere vissen ook het leukst vind. Stekelbaarsjes ook erg leuk. Dit jaar had ik wel 5 nestjes tegelijk. De goudrietvoorns zijn ook prachtig met hun knalrode vinnen.
Er staat in de hoek een superfish pond clear filter voor 2500 liter, het water loopt terug via een kleine beekloop.
Het is mooi om te zien hoe al die kleine vissen in een school onder de waterval zwemmen.
Die rainbow shiners waren lastig om aan te komen, al diverse zaken gemaild/gebeld.
 
Heel leuk hoor!!!!!

Wat zijn de afmetingen van jouw vijver? Zoek zelf ook iets rechthoekigs van ong. dit formaat.
 
Je zou ook nog naar goud-elritsen kunnen kijken. Worden ook niet zo groot, scholen ook leuk en kunnen in de winter(als je voorkomt dat de boel dichtvriest) in de vijver blijven.
 
Heb er wel aan zitten denken Rikkert, maar vind de goudelritsen een beetje 'standaard', maargoed de vijver zit al te vol.

Heb net nog een foto gemaakt van de gestreepte grondel, mooie vis!

483937_0_82_20140908_222645.jpg
 
Vooral de winde hoort er niet in thuis. Dit zijn scholenvissen die uit aardig snel stromende rivieren komen en 50+ cm. kunnen worden. Eigenlijk schandalig dat ze als vijvervis verkocht worden.
 
Ja ik weet het, deze moest er in van de vrouw. Ik houd er liever wat kleinere vissen in. Als de winde te groot word gaat deze ook naar een andere vijver.
Het is wel een vis die vrijwel standaard in elke dierenwinkel word aangeboden.
 
Jah is inderdaad een rivierdonderpad. Heb er ook 2 kleintjes (2 cm) inzitten zag ik laatst.
Die andere grondel is btw een redelijk groot bermpje
 
Rivierdonderpad niet, bermpjes kun je kopen in Valburg bij koidream.
 
ik was vandaag de bladeren er uit aan het scheppen, toen kwam ik zelfs 3 jonkies tegen, ze zijn 1 cm groot.
553995_0_82_20141230_134131.jpg


397311_0_82_20141230_134157.jpg


update : De winde, blauwbandbarbeel heb ik niet meer en hebben nu een beter thuis!
 

Terug
Bovenaan