Epoxy hars met zand mengen?


C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik zelf een achterwand maken. Dit ga ik doen zoals ik al eerder heb gedaan en heel veel anderen ook hebben gedaan.
1.Piepschuim + pur
2. tegellijm
3. Verf
4. Epoxyhars

Nu is het mijn plan om bij punt 4 2 lagen epoxyhars gewoon er op te smeren. De derde laag ik wil ik filterzand doorheen gooien, en dat er dus op smeren. Best veel het liefst, zodat je echt tegen een 'zand' achterwand kijkt.

Gaat dit lukken denken jullie?

Groetjes Canon
 
ik zou zeggen bij de 2e laag zand instrooien
lekker dagje laten drogen
met een borsteltje alles wat los zit er af borstelen
en bij de 3e laag het zelfde doen
dan krijg je een mooi resultaat
 
Ik zou het niet zozeer door de harsmengen maar instrooien als he bijna droog isen er dan zoveel mogenlijk weer af borstelen. In combi met verf en DUNNE laagjes zand eventueel in verschillende kleuren kun je het effect het beste �sturen�.

Een natuurlijk ogend effect bereiken is minder makkelijk dan je denkt. Nu net daar de manier waarop wij �geprogrammeerd� zijn om te denken/kijken.

Kijk maar eens naar vele zelfbouw wandjes die er eigenlijk nog het meest uitzien als een muur van gestapelde stenen.
 
zo min mogelijk symetrie en rechte lijnen, alles zo krom als een banaan maken.

maar komt er geen lucht tussen de epoxy dat verkleuringen teweeg kan brengen als je het tussen de lagen doet?
 
Met alleen verf
luc_0_7_img_0652.jpg


Met 1 laag epoxy
luc_0_7_img_0730.jpg


Met de laatste epoxy en direct daarna zand erin gestrooid
luc_0_7_img_0740.jpg


Met het hout erin verwerkt en nog zonder water erin
luc_0_7_img_0762.jpg


En gevuld met water
luc_0_7_img_0865.jpg
 
Bedankt voor de vele reactie's alweer :)! Mooie bak btw Luc!

Ik lees verschillende idee�n met de tweede laag al toevoegen, of juist niet.

Ik denk dat ik Luc zijn plan ga volgen. Bij de derde laag.
Hoe moet ik dat doen? Er gewoon op 'verven' en dan zand er tegen aan gooien zeg maar?
Of moet ik het zand al mengen in de maatbeker?
 
Neen, gewoon na het aanbrengen van de epoxy overvloedig instrooien en als je donkere plekken in je zand ziet/krijgt nogmaals bij strooien tot al je epoxy verzadigd is.
 
Oke!

En doe je dat direct als je de derde laag er op hebt 'geverfd'? Of laat je het ffetjes drogen en dat je dan pas het zand er overheen strooit?
 
Nee, zo snel als mogelijk in de natte epoxy
 

Terug
Bovenaan