En er is er weer 1 ingestonken (vissenkom) :(


Als je in de grote bak behandelt zorg je direct voor een slechte opstart van die bak. Ik zou apart behandelen.

Heb je een foto van de vis? Schimmel is meestal heel simpel op te lossen met een zoutbadje. Dit is veel minder schadelijk dan medicatie. 10 gram zout per liter water en daar de vis 10 minuten in laten zitten.
 
Esha2000 is vooral goed voor de vuilniszak. Het is goedkoop maar als je de samenstelling al sinds de jaren 70 niet veranderd worden alle ziekteverwekkers resistent. Beter grijp je bij ziekte nar een van de middelen van JBL. 3x zo duur maar dan heb je iets wat wel merkt.

Het zelfde geld voor Exit. Hoewel het soms nog schijnt te helpen kies ik zelf liever voor zekerheid.

Alleen heb je weer dat JBL niet overal evengoed te verkrijgen is en Esha en Exit wel.
 
Mijn ervaring is dat het prima werkt tegen schimmel, maar niets doet dat een zoutbadje niet kan oplossen.
 
Hierbij de aquarium :)

roym-aquarium1.jpg


De moor heeft ook gisteren zijn eerste zoutbad gehad, ik denk dat het iets heeft geholpen want het is al wel een klein beetje minder, straks weer 1.

roym-moor1.jpg
 
Leuk bakkie hoor. :)

Goed dat het zoutbadje lijkt te werken.
 
thnx, ik ben er ook erg blij (met de aquarium en dat het zoutwaterbad aanslaat)
Al is het wel heel erg miniem dat het heeft aangeslagen.

Nu nog verder opzoek naar de juiste voeding voor de vissen en de planten :)
 
Leuk bakje zo en lekker veel zwemruimte overgelaten, toppie! ;)
 
Goed gedaan!
Veel snelgroeiers op de achtergond dat is prima.

Misschien tzt er nog een poster achter plakken?
Gewoon zwart of blauw kan al heel mooi zijn.

Zou er toch ook nog een extern filter bij aanraden.

Je bent goed bezig!

Groet Pauolo
 
Dank jullie wel,
Externe filter ben ik nog aan het kijken (heb de JBL CristalProfi Greenline e701 op het oog).

Ik ben nu nog bezig met de juiste plantenvoeding en nog goed plantaardig voedsel zoeken voor de vissen.

Ze waren overigens in het begin erg schuw en reageerden ze op elke beweging die we maakten, dat is gelukkig al bijna helemaal weg en zwemmen ze vrolijk rond :)

Betreft de poster: Ik vind dit zelf mooier dan een poster oid.
Is een poster of achterkant puur voor het oog, of heeft het ook daadwerkelijk voordeel voor de vissen?
 
Kleine update van mijn kant.
Na het verplaatsen van onze eetkamertafel naar de bijkeuken hadden we ineens een zee van ruimte over voor een leuke aquarium.

Na goed kijken naar wat we willen, wat de vissen nodig hebben en wat ons budget toelaat hebben we op marktplaats een aquarium gekocht :)
Het is een bak geworden van 150x50x60.

Doordat ik al het water, het filter (de e701) en stenen heb kunnen hergebruiken kon ik de indraai periode overslaan (uiteraard check ik elke dag of mijn conclusie daarin wel goed is)

Hier alvast een sneak preview, binnenkort zal ik beginnen met een foto album :)
roym-aquarium.jpg

Zoals te zien moet ik de lamp nog verhangen.

Morgen komt de e1501 binnen als 2e filter zodat de bak weer gefilterd wordt met het aantal liters per uur zoals het hoort.
 
Dat is een mooie verbetering lijkt mij.
Staat het aquarium bewust zo laag of....?
 
Hij heeft een mini meubel eronder.
Bedoeling was dat hij op de dressoir zou komen, maar dat werd erg hoog.
Hij is nu een kleine 5cm hoger dan onze dressoir die ernaast staat met de tv erop, het staat erg rustig zo in de kamer.

Zodoende hebben we ervoor gekozen om hem zo laag te laten.
Zo kwam ik er ook gister achter dat ik geen trappetje nodig heb om de planten opnieuw in de bodem te steken nadat de sluiers 's nachts weer bezig zijn geweest ;-)
 
Echt helemaal top!
Ben nu al reuze benieuwd naar je fotoalbum!

Dus ik zou zeggen ga snel aan de slag :D
 
Dat is een flinke bak! Mooi hoor ;) Zijn de visjes blij mee :D
 
Van een kommetje naar 1,5 meter, wauw, wat een grote overgang binnen een paar maanden! Maar erg goed voor elkaar zo! :)
 
Wauh! Wat een super mooi aquarium! Top dat je er voor kiest om je visjes lekker de ruimte te geven :D
 
Wauw wat een mazzel hebben die visjes van jullie zeg! Prachtige bak!
 
Mooie bak, maar waar herberg je die filters?? :p
 
Die staat er naast zie ik op de foto. Mooi hoor!
 

Terug
Bovenaan