El gran rio Amazonas de Raoul (rjoemman)


Dat wordt niks, nooit.
1 vent vind ik meer dan genoeg!
Daar gelukkig mee en dat wil ik zo houden.
En hij is te oud joh, had mn vader kunnen zijn.

Af en toe wandelen, Komen eten, beetje hangen en kletsen, 2 of 3 zoenen en een afstandelijke knuffel, dat mag nog ;)
Kijk Raoel this is f***ed
 
Top service van HandyTube.
Na mij bericht gisteren dat enkele stukken te kort waren gezaagd zijn ze direct gaan klussen en vandaag zaten de juiste profielen al weer bij de post.
IMG_20201009_181517__01.jpg


Ik heb gekozen voor een laag en breed rek want tja ik ben ook breed he:DD
De bedoeling is te starten met 4 bakken.
Maar ik heb hem zo gebouwd dat er zes op kunnen.
Volgende klus is het aanleggen van pvc en water.
Het idee is dat ook hierop automatisch verversen komt.
Dat stroom punt moet ook nog even zakken want zit nu precies achter een bak.
 
En dan meteen je filters zo maken dat je wel kan werken met K1? :p
 
Gave vooruitgang! Hier komen dan je QBakken op te staan die je al hebt? (niet alles doorgelezen)
 
Top service van HandyTube.
Na mij bericht gisteren dat enkele stukken te kort waren gezaagd zijn ze direct gaan klussen en vandaag zaten de juiste profielen al weer bij de post.
Bekijk bijlage 309493

Ik heb gekozen voor een laag en breed rek want tja ik ben ook breed he:DD
De bedoeling is te starten met 4 bakken.
Maar ik heb hem zo gebouwd dat er zes op kunnen.
Volgende klus is het aanleggen van pvc en water.
Het idee is dat ook hierop automatisch verversen komt.
Dat stroom punt moet ook nog even zakken want zit nu precies achter een bak.
Ik zou er nog een rek bij nemen :)
 
Is dit soms de natuurlijke weg die wij als hobbyisten bewandelen? Een (paar of hele grote) bak in de woonkamer en dan toch maar een rek ergens boven voor nog een aantal aquaria gewoon omdat het handig is. Ik vind het tof in ieder geval, lekker de ruimte mocht er nog eens iets 'mis' gaan. Ziet er goed uit!
 
Zien er goed uit voor een paar beestjes die zich 'de kont niet kunnen keren' 😂
Super mooie vissen 😍
 
Jaloers he.
Jij hebt ook mooie vissies hoor.
 
Microwormenkweek gestart.
Ik ben benieuwd of het wat wordt.
Morgen ruikt het huis naar kots.
 
Van @janjdk een Kalium test ontvangen.

Mijn water neem ik af bij Vitens.
Volgens Vitens zit er aan Kalium op mijn postcode/huisnr in mijn water:


Kalium (K), na aanzuren mg/l
gemiddeld: 0.83
min: 0.79
max: 0.87

Test van het kraan water levert mij een waarde tussen de 5 en de 10 ppm dus dat is vele malen meer dan wat er in zou moeten zitten.
De fotocamera corrigeert de kleur van het vloeistof weer maar het zit er echt een beetje tussenin.


IMG_20201017_144727.jpg



In het aquarium doseer ik dagelijks KaliumNitraat (KNO3) waarbij ik aan Nitraat 5 ppm geef.
Dwz 3.15 ppm aan Kalium. (Verhouding K:NO3 in KNO3 is 61.33%:38.67%).
Door automatisch water verversen spoel ik ook weer een beetje Kalium en Nitraat weg.

Ik heb het Nitraat en Fosfaat gemeten en meet 5 ppm vs 0.5 ppm.

Volgens de Kalium test heb ik een 25 of meer ppm Kalium in het aquarium.
Dat lijkt me een beetje overdreven of er moet door mijn planten helemaal geen Kalium gebruikt worden zodat de concentratie langzaam op loopt, dat zou natuurlijk nog kunnen.

Volgens mij is de conclusie van Jan dat de Easylife test niet betrouwbaar is.



IMG_20201017_150204.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van @janjdk een Kalium test ontvangen.

In het aquarium doseer ik dagelijks KaliumNitraat (KNO3) waarbij ik aan Nitraat 5 ppm geef.
Dwz 3.15 ppm aan Kalium. (Verhouding K:NO3 in KNO3 is 61.33%:38.67%).
Door automatisch water verversen spoel ik ook weer een beetje Kalium en Nitraat weg.

Ik heb het Nitraat en Fosfaat gemeten en meet 5 ppm vs 0.5 ppm.

Volgens de Kalium test heb ik een 25 of meer ppm Kalium in het aquarium.
Dat lijkt me een beetje overdreven of er moet door mijn planten helemaal geen Kalium gebruikt worden zodat de concentratie langzaam op loopt, dat zou natuurlijk nog kunnen.

Volgens mij is de conclusie van Jan dat de Easylife test niet betrouwbaar is.
Dat je in het aquarium zo hoog meet zou natuurlijk kunnen als de planten weinig opnemen, ik zie dat bij nl ook....ik reken uit op 6 ppm Kalium maar met de jbl test meet ik 10
Maaar de easy life test geeft dan 20 aan.
En het leidingwater gaf bij mij ook factor 15 hoger aan ...zelfs demiwater gaf die aan dat er kalium in zit.
Ben benieuwd wat Nanoe vind.
 
Dat je in het aquarium zo hoog meet zou natuurlijk kunnen als de planten weinig opnemen, ik zie dat bij nl ook....ik reken uit op 6 ppm Kalium maar met de jbl test meet ik 10
Maaar de easy life test geeft dan 20 aan.
En het leidingwater gaf bij mij ook factor 15 hoger aan ...zelfs demiwater gaf die aan dat er kalium in zit.
Ben benieuwd wat Nanoe vind.

Mineralen in demi water, heel bijzonder!!
 
Omdat de meting van het kraanwater al zo skyhigh was hebben we het aquarium maar niet meer gemeten.
 
euhm tis te lang geleden, maar in mijn boerenverstand was Kalium toch een hoofdbestanddeel van zoutzuur ?
 
euhm tis te lang geleden, maar in mijn boerenverstand was Kalium toch een hoofdbestanddeel van zoutzuur ?
Neuh.
Zoutzuur is HCL (Waterstofchloride)

Wel bemesten we veel Nitraat in de vorm KaliumNitraat (KNO3)
 
nanoe....en in het aqu
Omdat de meting van het kraanwater al zo skyhigh was hebben we het aquarium maar niet meer gemeten.
Tja in feite is dat bewijs genoeg...die test mag de prullenbak in. Benieuwd naar reactie van easy life
 

Terug
Bovenaan