Eitjes


B

Benny75

Guest
Ik heb inmiddels veel gelezen over killifish.
Heb besloten dat ik de Aphyosemion gardneri heb aangeschaft.

Toch kom ik nergens tegen wat de gemiddelde aantal eieren zijn
wat het vrouwtje afzet.
Dit ook bij andere soorten niet.

Gezien hun natuurlijke omgeving kan ik me voorstellen dat dit behoorlijk veel kunnen zijn, kom er niks over tegen.

Dus wie kan me daar bij helpen.
 
@Bertus
Wat is nu je antwoord of opmerking.

Ik wil gewoon weten hoeveel eieren een vrouwtje afzet?
 
Brombeer bertus bedoelt t goed ,

Het is gwn niet te zeggen..

elk visje is anders...leef omstandigheden..enzzz
 
Bij geen 1 vis is van tevoren met zekerheid te zeggen hoeveel eitjes er worden afgezet.
Zo bedoeld Bertus het dus ook.
Ik heb ook de Gardneri maar het vaak niet zoveel eitjes in 1x. Dat gaat dacht ik in een aantal dagen als ik me niet vergis en die zie je vaak ook niet omdat ze deze tussen de wortels van bv Javavaren afzet of tussen fijnbladerige planten. Ze leggen niet de eitjes netjes bijelkaar op een blad.
Vaak maakt men van breigaren een soort afzetmop zodat de vrouw daar de eitjes in kan afzetten. Als ik dan keek dan zag ik de ene keer 5 eitjes en de andere keer 3.
Je kunt een bundel bijelkaar gebonden breigaren er dus voor in je bak hangen en dan gaan ze vanzelf daar eitjes in afzetten.
Suc6.
 
15 tot 20 ofzo. Ik tel ze niet. Eiproductie hangt ook af van de leeftijd, voeding, grootte van de vrouw etc.
 
Iedereen bedankt voor jullie reactie.
Inmiddels heb ik de afzetmop hangen en inmiddels 26 eieren. Morgen kijken of er nog meer aan hangen.

Wat een verrekte kleine eitjes.
 
Mooi zo hoor. Ja die zijn niet groot he. Dan zul je binnekort wel kleintjes hebben zwemmen. Vaak zitten er ook nog wel eitjes echt in de mop zonder dat je ze makkelijk kan zien.
 

Terug
Bovenaan