Eitjes??

  • Onderwerp starter Algenetrs.love
  • Startdatum

A

Algenetrs.love

Guest
Hai
Ik zat mijn huiswerk te maken (eigenlijk gewoon naar de vissen te staren) toen ik opeens in de filter allemaal witte bolletjes zitten
En ik keek nog beter... en ze zaten ook op de eend (beeldje) en ook op de schelpen en de steentjes... ik kan niet goed ontdekken of heit eitjes zijn maar ja ik vond gister al dat er in de bak allemaal dingetjes dreven en vanochtend was dat weg maar

Zijn het eitjes?? Ik heb wat foto’s (ik vond het vreemd omdat het is 1 goudvis en 1 sluierstaart... ze zitten al minstens een jaar samen...)
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    132.3 KB · Weergaven: 88
  • image.jpg
    image.jpg
    121.4 KB · Weergaven: 91
  • image.jpg
    image.jpg
    192.8 KB · Weergaven: 86
Ja, dat kan kloppen. Goudvissen, en dus ook Sluierstaarten zijn geslachtsrijp als ze ongeveer een jaar oud zijn. Meestal als het wat warmer wordt, dus in het voorjaar, en er zit een actief mannetje tussen, gaan de vrouwtjes kuit vormen. Het mannetje duwt/beukt het vrouwtje dan tegen de planten of andere plek om eitjes af te zetten. Daarna bevrucht hij de eitjes met zijn homvocht. Je merkt dat het water dan troebel wordt. Als de eitjes open en bloot liggen zullen de vissen deze zelf opeten. Wil je de waterkwaliteit goed houden, dan zul je wel meteen een grote waterwissel moeten doen.
 
wacht wat??? maar moet ik ook alle eitjes eruit halen??? en ik ben er nu achtergekomen wie de vrouw is.... en als er nu eitjes liggen, zijn die la bevrucht of niet???
 
Zover ik begrijp zullen ze bevrucht zijn maar ja als je ze wil behouden dan moet je wel beseffen dat je genoeg ruimte moet hebben om ze groot te laten worden.
Mag ik vragen hoeveel liter je bak is want ik zie een klein filtertje.
 
Voor minsten een jaar oud te zijn, zijn die visjes ook nog erg klein.
Ik vrees dat dit, in de huidige situatie, niet lang goed meer zal gaan.
Je visbak heeft dringend een grote update nodig.
 
mijn bak is 50 liter, ik heb inderdaad een kleine filter, deze heb ik al minstens 3 jaar, de ene is denk ik rond de en de andere heb ik later erbij gekocht, na de andere sluierstaart dood gegaan is... de vissen zijn vergeleken met de sluierstaarten van mijn vriendin reuzachtig hahaa en de bak was eerst maar 30 liter...
 
ze proberen de eitjes op te eten, maar dat lukt ze niet🤣🤣 de eitjes plakken vast aan de steentjes
 
mijn bak is 50 liter, ik heb inderdaad een kleine filter, deze heb ik al minstens 3 jaar, de ene is denk ik rond de en de andere heb ik later erbij gekocht, na de andere sluierstaart dood gegaan is... de vissen zijn vergeleken met de sluierstaarten van mijn vriendin reuzachtig hahaa en de bak was eerst maar 30 liter...
Even advocaat van de duivel: Goudvissen zijn familie van koi's, die kun je niet in zo'n kleine bak houden en ook niet met zo'n klein filtertje, die heeft simpelweg niet afdoende capaciteit voor de vervuilling die deze vissen veroorzaken. Goudvissen sterven vaak veel te vroeg omdat ze dus in een te kleine bak met onadequate filters zitten.
 
hahah dat is wel grappig, mijn vader heeft 1 goudvis (frenk) die leeft al 15 jaar zonder filter
 
hahah dat is wel grappig, mijn vader heeft 1 goudvis (frenk) die leeft al 15 jaar zonder filter
Wil je nu een beloning?
Die vis in nog niet halverwege z'n leven.
Het enige wat je hiermee bewijst is dat goudvissen zeer sterke vissen zijn die zware mishandelingen aan kunnen.

Met andere woorden.... je bent er trots op om dierenlishandelaar te zijn.
 
Wil je nu een beloning?
Die vis in nog niet halverwege z'n leven.
Het enige wat je hiermee bewijst is dat goudvissen zeer sterke vissen zijn die zware mishandelingen aan kunnen.

Met andere woorden.... je bent er trots op om dierenlishandelaar te zijn.
Er zijn genoeg mensen die niet goed op de hoogte zijn hoe ze bepaalde vissen het beste kunnen houden en dat wil niet zeggen dat zoiets opzettelijk gebeurt of uit het oogpunt om dieren te mishandelen. Meer een gebrek aan kennis dus en daarom kunnen we beter iemand niet gelijk een bepaalde stempel opdrukken ;)
Ik denk dat de TS meer baad heeft bij goede tips om zo het leven van de vissen te verbeteren.
 
Er zijn genoeg mensen die niet goed op de hoogte zijn hoe ze bepaalde vissen het beste kunnen houden en dat wil niet zeggen dat zoiets opzettelijk gebeurt of uit het oogpunt om dieren te mishandelen. Meer een gebrek aan kennis dus en daarom kunnen we beter iemand niet gelijk een bepaalde stempel opdrukken ;)
Ik denk dat de TS meer baad heeft bij goede tips om zo het leven van de vissen te verbeteren.
Ieder andere Ts ging ik die wss ook geven maar de reacties van de Ts zijn meer dan duidelijk. Niets van wat er hier gezegd wordt, wordt als waar aanvaard.
 
hahah dat is wel grappig, mijn vader heeft 1 goudvis (frenk) die leeft al 15 jaar zonder filter
Dat is heel goed mogelijk, 's werelds oudste goudvis heeft meer dan 40 jaar in een kom op tafel geleefd. Hij is klein gebleven, was daar deel van de familie en ging met kom en al mee de tuin in. Je kunt je alleen afvragen of zo'n dier echt gelukkig was. Vroeger wisten we niet beter, maar tegenwoordig weten we veel meer over wat er in vissen omgaat. Een goudvis leeft van nature graag in groepjes, scharrelt het liefst rond om in het zand verstopte lekkere hapjes te vinden (grondelen). En om zich echt fijn te voelen heeft iedere goudvis minimaal 50 liter zwemwater nodig, zodat hij vrijuit kan zwemmen.
 
wacht wat??? maar moet ik ook alle eitjes eruit halen??? en ik ben er nu achtergekomen wie de vrouw is.... en als er nu eitjes liggen, zijn die la bevrucht of niet???
Als je de eitjes niet er uit haalt worden ze waarschijnlijk opgegeten. Maar dat gebeurd in de natuur ook bij het merendeel van de eitjes
 
Hoi Algenetrs.love,
Dat is wel een bijzondere en interessante verrassing hè, als je zo je huiswerk zit te maken.

hahah dat is wel grappig, mijn vader heeft 1 goudvis (frenk) die leeft al 15 jaar zonder filter
Dit is eigenlijk helemaal niet grappig en juist triest. Het is een beetje hetzelfde als te zeggen ''Mijn opa rookte al vanaf zijn twaalfde twee pakjes per dag en is 94 geworden!'' Er zijn uitzonderingen op de regel, verstokte rokers die heel oud worden, maar we weten allemaal heel goed dat roken gewoon niet gezond is. Zo zijn er ook goudvissen die al 15 jaar (of langer) zonder filter in een te kleine bak of in een kom leven, maar dat zijn dan 15 miserabele jaren. Veruit de meeste goudvissen in dit soort situaties sterven een vroege dood.

Nu, er heersen helaas veel misconcepten over het houden van vissen, die alleen maar goed zijn om vissenleed en de dikke portemonnee van de dierenhandelaar in stand houden. Daardoor ben je helaas verkeerd geïnformeerd, dat is niet jouw schuld!
Maar nu je beter weter, heb je wel de verantwoordelijkheid om betere leefomstandigheden voor je vissen te voorzien. Hier op het forum kun je je vragen kwijt over hoe dat te doen, en zijn er veel mensen die jou en je vissen daarbij willen helpen.❤️
 

Terug
Bovenaan