Eitjes ramirezi


T

Tijmen

Guest
Hallo, mijn naam is Tijmen

Ik heb ramirezi's en ze zijn op dit moment eitjes aan het leggen.
Weet iemand wanneer die uitkomen?
het zijn wildvang ramirezi's maar de vorige keer aten ze eitjes op.
Ben ik bedrogen of niet?

Groetjes Tijmen en alvast bedankt :)
 
Nee, doen ze wel vaker.
Hoe kom jij aan widvang?
Doen ook maanvissen,bij eerste en/of 2 e legsel.
 
bij sommige vissen kan het wel 5 nestjes duren voordat er eens een paar jongen overblijven.

hoe bedoel je 'bedrogen'?

vertel eens wat meer over je aquarium; hoe groot is hij, welke vissen of andere dieren leven er naast de ramezi, en voeg je iets aan je water toe of gebruik je speciaal water?
 
Hallo Tijmen,
'
Heel toevallig heb ik ook de filmpjes erop gezet van mijn eigen kweek, de eitjes moeten gemiddeld na 2 dagen uitkomen.

De vissen moeten wel rond een jaar zijn willen ze goed kweken.

wat meer info is hier te vinden ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Antennebaarsje
 
Nou dat de verkoper misschien geen wildvang had verkocht aan mij

groetjes Tijmen
 
De verkoper zei dat het wildvang was ik geloofde het...
Maar ik weet dus niet zeker of het echt is

Groetjes Tijmen
 
wildvang kun je niet echt zien volgens mij..., eten ze vlokvoer?
 
Denken jullie dat ik de eitjes bij de ouders moet weghalen?

De vissen die ik nu heb in mijn aquarium (100x40x40)
Koppel diamantgoeramie
Koppel ramirezi's
1 gastromyzon borneensis
6 japonica garnalen
4 modderkruipers
Ik had zo een vermoede dat de garnalen ze hadden opgegeten of de gastromyzon borneensis

Groetjes tijmen
 
Ja ze eten vlokvoer

Groetjes Tijmen
 
diamant gourami's zitten helaas wat krap, voor de rest lijkt het mij een mooi bestandje.

de ouders moeten maar voor de jongen zorgen denk ik.

dan denk ik niet dat het wildvang is... misschien bedoelde hij wildvang kleur/wildkleur?
 
Gelukkig zijn het nog jonge goerami's
Maar bedankt voor je advies

Groetjes Tijmen
 
Meestal na 1-2 dagen. Het uitkomen van de eieren heeft een grotere kans van slagen als je zacht(er) water hebt,lees ook dit artikel eens:http://www.dwergcichlide.nl/artekel%20ramirezi.htm
Ofwel, maak jezelf n

Ik denk ook dat de verkoper bedoelde dat je wildkleur Ramirezi's hebt.
 
Ik vind de conclusie dat het niet om wildvang gaat omdat de diertjes vlokvoer eten onbegrijpelijk. Wildvang dieren zijn goed te wennen naar ander voer dan levend. Al onze dieren die wildvang zijn eten vlokvoer/droogvoer. Ze zijn duidelijk doller op diepvries en levend voer, maar dat is niet relevant.

Toch denk ik, dat als de ramirezi's in een 'eenvoudige' winkel zijn gekocht, of in een dierenzaak, de kans nogal groot is dat het om nakweek van de wildkleur gaat. Die wordt namelijk door de grote groothandels aangeboden. Ik meen dat wildvang vaker via andere kanalen gaat.

~ Ivo
 
Het was inderdaad een simpele dierenzaak jammer

Tijmen
 
Ach, zolang ze maar mooi zijn zou het mij weinig uitmaken. En inderdaad, ik heb ook wildvang vissen die gewoon droogvoer eten (ze zijn er als de kippen bij).
 
Precies het zijn mooie pientere diertjes, en de kleur, elke kleur is wel mooi!!:p
 

Terug
Bovenaan