Eitjes muskusschildpad


D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

Mijn broertje heeft 2 gekielde muskus schildpadden bij ons in de huiskamer staan. Nu komen wij vanmorgen beneden en zien 2 eitjes liggen, onderwater.
Door mijn werk weet ik best behoorlijk wat van schildpadden maar niet hoe je de eitjes uit laat komen. Voor dit bericht heb ik snel internet wat afgezocht en naar wat ik gelezen heb de eitjes uit het water gehaald en te droog gelegd, in een afgesloten bakje van de chinees en op substraat van de schildpadden zelf.

Kan iemand mij helpen in de volgende stappen, wat moet ik doen om ze uit te laten komen of �berhaupt om te weten of ze bevrucht zijn?

Groet,
Daniel
 
Mss een voordehand liggende vraag: heb je een mannetje en vrouwtje? Want voor zover ik weet leggen de vrouwtjes gewoon eieren, ook zonder mannetje. Deze zijn dan alleen niet bevrucht. Verder kan ik je hier echter niet mee helpen
 
Ik heb t al vaak uit geprobeerd te zoeken, maar ze willen geen van beiden hun staart laten zien, wel weet ik dat de een een heel stuk groter is dan de ander (maar toch ca. even oud) en ze een tijd terug vaak op elkaar zaten.
 
Dankuwel!!
 

Terug
Bovenaan