Eitjes killivissen


R

Reitse1266

Guest
Ik heb laatst wat gelezen over killivissen en heb besloten om mijn platy’s weg te doen (op school is er nu een aquarium waar veel heen kunnen).
Het lijkt me leuk om ergens eitjes te kopen (eBay of aquabid) en die te laten uitkomen. Het probleem is dat je vaakt 20-30 eitjes tegelijk koopt en ik wil eigenlijk maar 1-2 koppels.
Is er een handig oplossing voor of kan ik beter gewoon levende kopen?
 
Ik zou me eerst nog wat beter inlezen over hoe het precies gaat met de eitjes uit laten komen en hoe het dan verder gaat enzo. Dan denk ik dat je vanzelf een beter beeld krijgt en kan je beter een keuze maken. Ik weet er verder niets van, dus kan je niet helpen, maar weet wel dat het zinvol is zoveel mogelijk te lezen wat je kan vinden aan ervaringen van mensen.
 
Als je eitjes koopt moet er ook speciaal klein levend gekweekt worden voor de jonge vis. Jonge vis moet meerdere keren per dag gevoerd worden. Lijkt me lastig op school.
Beter is om volwassen vissen te kopen. Die volwassen vissen zijn wel pure carnivoren, d.w.z. levend voer of diepvries dierlijk voer.
Ik zou op een school lekker guppen houden en thuis de killivissen.

Groetjes John.
 
Ik dacht zelf aan Aphyosemion australe of Epiplatys annulatus. De killivissen komen trouwens niet in het aquarium op school, maar hier thuis. Op school komen wat van mijn platy’s (de rest gaat naar een vriend of naar LFS). Misschien moet ik inderdaad gewoon een koppel bestellen als ze niet bij de LFS te koop zijn. Jessicapilon weet jij of Frits Kuiper killi’s heeft? Zo te lezen kom je er nogal regelmatig :D
 
Ja die heeft ze vaak wel zitten hoor en ja ik kom er 1-2 maal per week. Anders kun je ze altijd even bellen en dan kunnen ze deze eventueel bestellen en dan heb je ze na enkele dagen.
 
Ok, ga ik denk ik dat doen zodra de platy’s weg zijn. Wel een jaar plezier van gehad, maar als je er drie koopt heb je binnen no-time 20.
PS: in het aquarium op onze school komen niet alleen platy’s, maar het is een RIO 180 waar ook nog maanvissen bij komen. De biologiedocent heeft jaren lang aquaria gehad.
 
Ik denk dat een Rio180 niet geschikt is voor Manen want die moet je met min 5 houden en een meter is gewoon te klein hoor.
 

Terug
Bovenaan