Eitjes Gourami, maar geen schuimnest!


Lid geworden
28 maart 2022
Berichten
11
Leeftijd
43
Hallo,

Ik heb 2 gourami's (albino's) in mijn 500 liter bak. Toen ik zag dat het mannetje agressief werd, heb ik ze apart gezet omdat ik ervan uitging dat ze gingen paren. Na 2 weken apart in de bak en een paar schuimnesten verder zag ik vanmorgen eitjes in de bak!! Er is alleen 1 probleem, er is geen schuimnest meer! Alle eitjes zweven nu een beetje los in de bak. Het mannetje is super druk met het ophalen van de eitjes en spuugt ze uit onder een blad. Maar dat heeft totaal geen nut want er is dus geen schuimnest waar ze in blijven hangen.

Ik vraag me nu af, hebben deze eitjes kans van overleven? Ik kan er op Google niets over vinden helaas. Dit is de eerste keer dat ik een nestje heb van Gourami's. Ik ben heel benieuwd of iemand mij hier iets meer over kan vertellen. Ik hoop zo dat ze uitkomen! Alle tips zijn welkom!

Dank alvast voor het meedenken!

Vriendelijke groet, Desiree
 
Ik weet niet of ze kans maken maar zou de natuur zijn gang laten gaan en afwachten of er de volgende keer wel een goed nest wordt gebouwd. eerste legsels gaan vaak niet goed omdat ze ook moeten oefenen.
 

Terug
Bovenaan