Eitjes corydoras pygmaeus en blauwoogjes


A

Awesomeaqua

Guest
Hallo,
De temperatuur van mijn aquarium stond al een aantal weken op 27 graden.
Vandaag ververste ik met koel water, dit leverde meteen reacties op van de blauwoogjes en corydoras. Ze begonnen te baltsen en ik ben er enigszins zeker van dat ze ook eitjes hebben gelegd!
Ze gingenin koppeltjes de beplantimg in nadat de baltsstrijd bepaald was.
Ik heb afgelopen week al een klein blauwoogje ontdekt, hij eet goed en
Groeit snel. Deze is echter nog steeds alleen in de guppybreeder en ik heb nog geen nieuwe ontdekt. Iemand enig idee hoe de eitjes van deze soorten eruit zien en waar ze zich bevinden?
Dan weet ik waar ik moet zoeken zodat ik ze in een vroeger stadium
isoleren voor een grotere kans op overleving.
Alvast bedankt
 
Heb je een apart aquarium dan om die eitjes in onder te brengen ??? Zo'n guppybreeder is absoluut ongeschikt om jongen groot te brengen
 
Nee, dat jong zit daar ook bij gebrek aan beter.
Ik heb het geld en de ruimte niet voor nog een bak.
Maar op zich voldoet de guppybreeder prima voor een jong van 2 mm.
Het eet goed en groeit goed, ik las toevallig net het artikel over ban het drijvend kweekbakje XD.
Ik ververs wel regelmatig het water in het drijvende bakje door het een stukje op te tillen waardoor nieuw water binnen stroomt.
 
Ik heb ook wel eens - per ongeluk - blauwoogjes gekweekt. Eitjes heb ik nooit gezien. Die zijn waarschijnlijk ongelofelijk klein. Die jonkies zijn trouwens ook heel erg klein en groeien niet al te snel.

Ik denk dank pygmaeus geen jonge blauwoogjes eten; misschien wel de eitjes. De grote blauwoogjes zullen er af en toe wel een opeten, maar niet allemaal als je voor wat drijfgroen zorgt.

Je zou dus kunnen overwegen hem los te laten en er het beste van hopen.
 
Oke, bedankt voor de info.
Nadeel aan deze soort is dat het twee weken duurt voordat de jonkies komen....
Hopen dat ik over twee weken wel een bak vol jongen heb!
 
Zijn dat de blauwoog-eitjes die 2 weken duren? of de piggels...
De meeste corys duren veel korter namelijk? Maar ben er wel nieuwsgierig naar...
 
De blauwoogjes, op zich hoef je niet veel moeite te doen voor eitjes, het probleem is dat ze twee weken blijven liggen waardoor het voor de ouders heel aantrekkelijk wordt om
ze op te eten. Mochten ze hun eigen ouders overleven dan is de uitdaging om ze volwassen te
krijgen XD

Ik las dat pygmeas een kleine week duuurt.
 

Terug
Bovenaan