Eitjes Apistogramma Ramirezi, maar wat moet ik ermee??


betta346

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Berichten
52
Sinds een week heb ik een koppel apistogramma ramirezi en tot mijn verbazing (hoewel verbazing, ik wist dat het kon gebeuren) heeft het vrouwtje eitjes gelegd. Hoewel dit proces grappig was om te zien, zit ik nu met de eitjes. Ik hoef geen kleintjes, daar ik ze niet ergens anders huis kan houden.

Mijn vraag: worden de eitjes opgegeten? En in welk stadium zou dat dan zijn?

Aquarium: 80x35x40
Visbstand:
10x kardinaal tetra
4x corydoras
3x gastromyzon
En de apistogramma natuurlijk

Ik hoor het graag :)
 
En een foto!
IMG_7102.jpeg
 
Ahhh heel leuk! En dat gedrag is ook zo tof om te zien. Bij mij (ik heb meerdere stellen electric blues gehad) heeft geen enkeling het gered in mijn gezelschapsbak. Of de ouders aten de eieren. Of de kleintjes. Of vakgenoten snoepte ervan. Zorg wel dat het vrouwtje goed blijft eten. Na drie a vier nestjes vielen mijn vrouwen vaak om omdat ze niks eten tijdens het eieren leggen, uit laten komen en beschermen. Je kan de eitjes ook aan een liefhebber geven om ze te laten opbrengen. Succes!!
 
De eerste legsels eten ze vaak zelf op en anders denk ik dat de kleintjes wel weggesnoept worden door de medebewoners tenzij je veel beschutting hebt in de bak.
Het is wel de natuur wat er nu gebeurt.
 
Hier zag ik het ook net toevallig: Hé zijn dat nou eitjes? Even goed kijken hoor... Er zwemt een galaxy voorbiij.. hap hap weg.
Ik heb ze ook nog maar een weekje
 

Terug
Bovenaan